Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Theme and Philosophical Elements in Feqiyê Teyran's Poem "Ey Av û Av"

Yıl 2023, Sayı: Özel Sayı - Klasik Kürt Edebiyat Özel Sayısı, 160 - 172, 20.10.2023
https://doi.org/10.35859/jms.2023.1262796

Öz

This article deals with the theme and philosophical ideas of the poem Ey av û av. The poem Ey av û av differs from Faqî Teyran’s other poems due to its philosophical content. In the poem, human qualities are attributed to water and philosophical dialogues take place between water and Faqî. The philosophy of existence has been the subject of thought and ideas since ancient times. In this poem, Faqî Tayran philosophized on the language of being within the framework of Sufism and reasoning and contemplated these issues with the method of question and answer. He researched the wisdom of things and the language of existence under the guidance of the Qur'an. According to Faqî Tayran's thought, Allah is Wajibu'l Vicud, and with His power He creates four substances (water, soil, wind, fire) from nothing and creates them with four temperaments (hot, cold, hard, soft). Out of his love for man, God created the universe out of these four substances with his own knowledge. The purpose of man, which is wisdom, therefore, must be in contemplation and attain the wisdom of Allah.

Kaynakça

  • Aclûnî, Î. b. Muhammed. (1351). Keşfu’l-Hafâ ve muzîlu’l-ilbâs amme’ş-tehera mine’l-ehâdîsi alâ elsîneti’n-nas, Beyrut:, I: 310.
  • Arîstoteles. (1982). Metafîzîk. Çeviren: Ahmet Arslan. (https://turuz.com/storage/h-edebiyat-2020-1/0139-Metafizik-Aristoteles-Ahmed_Arslan-1982-120s.pdf.) (Erişim:04.01.2023).
  • Can, S. (2015). Fahreddin Er-Râzî’de Yaratılış Teorisi. Şırnak: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Şırnak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı.
  • Cîhanî, P. (2019). Şêwaza Berhemên Feqiyê Teyran. Bingöl Üniveristesi Yaşayan Diller Enstitüsü Dergisi. Yıl: 5. Cilt: 5. Sayı: 10, 2019/2. 101-122.
  • Demir, M. E. (2019). Şîret Di Helbesta Kurmancî ya Klasîk Da: Nîmûneya Feqiyê Teyran, Ehmedê Xanî, Mele Xelîlê Sêrtî û Seyîd Elîyê Findikî. Mardin: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Mardin Artuklu Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü, Kürt Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı.
  • Ertekin, M. Z. û Basuğuy, B. (2022). Feqiyê Teyran: Şai’rê Hikmet û Nesîhetê. Timurtaş, A. û Tek, A. û Özdaş, H. û Ahmad, H. O. û Acar, M. (Ed). Feqînasî. Ankara: Peywend. rr. 63-93.
  • Kabylov, N. (2002). Gazâlî’de Varlık Meselesi. Ankara: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri ana Bilim Dalı, İslam Felsefesi Bilim Dalı.
  • Ilı, E. (2022). Feqiyê Teyran‘da Varlık. Wan: Peywend.
  • Karaca, F. (2021). Berawirdkirinek li ser Qesîdeya Avê Ya Fûzûlî û Helbesta Ey Av û Avê ya Feqiyê Teyranî ji alîyê Hêmana Avê ve . Bingöl Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü Dergisi , 7 (13) , 9-35.
  • Karataş, Ö. F. (2021). Sudûr nazariyesinin gelişimi ve Abdülhak Hâmid Tarhan’ın şiirle Sudûr nazariyesine kazandırdığı yeni bir boyut. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (22), 423-436. DOI: 10.29000/rumelide.886148.
  • Karlıağa, H. B. (1991). Anâsır-ı Erbaa. TDV İslâm Ansiklopedisi. (https://islamansiklopedisi.org.tr/anasir-i-erbaa) (Erişim: 04.01.2023).
  • Kaya, M. (1995). Felsefe. TDV İslâm Ansiklopedisi. (https://islamansiklopedisi.org.tr/felsefe) (Erişim: 04.01.2023).
  • Keklik, N. (1982). Felsefenin İlkeleri. İstanbul: Doğuş Yayınları.
  • Koç, E. (2015). Felsefe ve Edebiyat. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 5 (1) , 105-118.
  • Kutluer, İ. (1998). Hikmet. TDV İslâm Ansiklopedisi. (https://islamansiklopedisi.org.tr/hikmet) (Erişim: 04.01.2023).
  • Orkin, Ş. (2015). Di Berhemên Feqiyê Teyran De Hêmanên Tesewufî. Muş: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kürt Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı.
  • Saydun, E. (2018). Teşe û Ciwankarîyên Wêjeyî Di Dîwana Feqiyê Teyran De. Van: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü.
  • Tenik, A. (2021). Sûfî Feqiyê Tayran’ın “Ey Av û Av” Şiirinde Varlık Dili. Artuklu Akademi, 2021/8(2), 382-399.
  • Teyran, F. (2014). Fakî-yi Teyran Dîvan – Dîwan Feqiyê Teyran. (Werger û Şikar: Kadri Yıldırım). Ankara: Kültür ve turizm Bakanlığı Yayınları.
  • Yazır, E. M. H. (1996). Dibâce (Önsöz), İslam Düşüncesinin Problemlerine Giriş. Sadeleştirme: Recep Kılıç. Ankara: Türk Diyanet Vakfı Yayınları.

Tema û Hêmanên Felsefî di “Ey Av û Av”a Feqiyê Teyran de

Yıl 2023, Sayı: Özel Sayı - Klasik Kürt Edebiyat Özel Sayısı, 160 - 172, 20.10.2023
https://doi.org/10.35859/jms.2023.1262796

Öz

Ev nivîsar derbarê tema û hizrên felsefî yên di helbesta Ey av û avê de ye. Helbesta Ey av û avê bi naveroka xwe ya felsefî ji helbestên din yên Feqiyê Teyran vediqete. Di helbestê de “av” bi însên ve hatiye wesfandin û di navbera av û Feqî de diyalogên felsefî derbas dibin. Felsefeya hebûnê ji demen kevnar ve bûye mijarên hizr û ramînê. Feqiyê Teyran jî bi siruşta sofigeriyê di çarçoveya hikemî de di helbesta xwe de li ser zimanê hebûnê felsefe kiriye û bi pirs û bersivan li ser van mijaran fikiriye. Bi çavkaniya Qur’anê hikmeta eşyayan, zimanê hebûnê vekolaye. Li gorî hizra Feqiyê Teyran, Xwedê Vacibu‘l Vicûd e, bi qudreta xwe ji tunebûnê çar bakir (av, ax, ba, agir) afirandiye û bi çar tebî‘etan (germ, sar, hişk, nerm) wech kiriye. Xwedê ji ‘işqa însên bi ‘ilma xwe ji van çar madeyan ‘alem afirandiye. Armanca însên ku me‘rîfet e lewma divê bifikire û di hikmeta Xwedê de têbigihe.

Kaynakça

  • Aclûnî, Î. b. Muhammed. (1351). Keşfu’l-Hafâ ve muzîlu’l-ilbâs amme’ş-tehera mine’l-ehâdîsi alâ elsîneti’n-nas, Beyrut:, I: 310.
  • Arîstoteles. (1982). Metafîzîk. Çeviren: Ahmet Arslan. (https://turuz.com/storage/h-edebiyat-2020-1/0139-Metafizik-Aristoteles-Ahmed_Arslan-1982-120s.pdf.) (Erişim:04.01.2023).
  • Can, S. (2015). Fahreddin Er-Râzî’de Yaratılış Teorisi. Şırnak: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Şırnak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı.
  • Cîhanî, P. (2019). Şêwaza Berhemên Feqiyê Teyran. Bingöl Üniveristesi Yaşayan Diller Enstitüsü Dergisi. Yıl: 5. Cilt: 5. Sayı: 10, 2019/2. 101-122.
  • Demir, M. E. (2019). Şîret Di Helbesta Kurmancî ya Klasîk Da: Nîmûneya Feqiyê Teyran, Ehmedê Xanî, Mele Xelîlê Sêrtî û Seyîd Elîyê Findikî. Mardin: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Mardin Artuklu Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü, Kürt Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı.
  • Ertekin, M. Z. û Basuğuy, B. (2022). Feqiyê Teyran: Şai’rê Hikmet û Nesîhetê. Timurtaş, A. û Tek, A. û Özdaş, H. û Ahmad, H. O. û Acar, M. (Ed). Feqînasî. Ankara: Peywend. rr. 63-93.
  • Kabylov, N. (2002). Gazâlî’de Varlık Meselesi. Ankara: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri ana Bilim Dalı, İslam Felsefesi Bilim Dalı.
  • Ilı, E. (2022). Feqiyê Teyran‘da Varlık. Wan: Peywend.
  • Karaca, F. (2021). Berawirdkirinek li ser Qesîdeya Avê Ya Fûzûlî û Helbesta Ey Av û Avê ya Feqiyê Teyranî ji alîyê Hêmana Avê ve . Bingöl Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü Dergisi , 7 (13) , 9-35.
  • Karataş, Ö. F. (2021). Sudûr nazariyesinin gelişimi ve Abdülhak Hâmid Tarhan’ın şiirle Sudûr nazariyesine kazandırdığı yeni bir boyut. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (22), 423-436. DOI: 10.29000/rumelide.886148.
  • Karlıağa, H. B. (1991). Anâsır-ı Erbaa. TDV İslâm Ansiklopedisi. (https://islamansiklopedisi.org.tr/anasir-i-erbaa) (Erişim: 04.01.2023).
  • Kaya, M. (1995). Felsefe. TDV İslâm Ansiklopedisi. (https://islamansiklopedisi.org.tr/felsefe) (Erişim: 04.01.2023).
  • Keklik, N. (1982). Felsefenin İlkeleri. İstanbul: Doğuş Yayınları.
  • Koç, E. (2015). Felsefe ve Edebiyat. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 5 (1) , 105-118.
  • Kutluer, İ. (1998). Hikmet. TDV İslâm Ansiklopedisi. (https://islamansiklopedisi.org.tr/hikmet) (Erişim: 04.01.2023).
  • Orkin, Ş. (2015). Di Berhemên Feqiyê Teyran De Hêmanên Tesewufî. Muş: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kürt Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı.
  • Saydun, E. (2018). Teşe û Ciwankarîyên Wêjeyî Di Dîwana Feqiyê Teyran De. Van: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü.
  • Tenik, A. (2021). Sûfî Feqiyê Tayran’ın “Ey Av û Av” Şiirinde Varlık Dili. Artuklu Akademi, 2021/8(2), 382-399.
  • Teyran, F. (2014). Fakî-yi Teyran Dîvan – Dîwan Feqiyê Teyran. (Werger û Şikar: Kadri Yıldırım). Ankara: Kültür ve turizm Bakanlığı Yayınları.
  • Yazır, E. M. H. (1996). Dibâce (Önsöz), İslam Düşüncesinin Problemlerine Giriş. Sadeleştirme: Recep Kılıç. Ankara: Türk Diyanet Vakfı Yayınları.

Feqîyê Teyran’ın “Ey Av û Av” Şiirinde Tema ve Felsefi Unsurlar

Yıl 2023, Sayı: Özel Sayı - Klasik Kürt Edebiyat Özel Sayısı, 160 - 172, 20.10.2023
https://doi.org/10.35859/jms.2023.1262796

Öz

Bu makale, Ey av û av şiirinin teması ve felsefi fikirleri üzerinedir. Ey av û av şiiri sahip olduğu felsefi içerik nedeniyle Feqiyê Teyran’ın diğer şiirlerinden ayrılmaktadır. Şiirde suya insani vasıflar yüklenmiştir ve su ile Feqiyê Teyran arasında varlık/varoluş üzerine diyaloglar geçmektedir. Varlık felsefesi eski çağlardan beri düşünce ve fikir konusu olmuştur. Feqiyê Teyran da bu şiirinde tasavvuf gereği, muhakeme çerçevesinde varlık dili üzerine felsefe yapmış ve soru cevap yöntemiyle bu konular üzerine tefekkür etmiştir. Kuran rehberliğinde eşyanın hikmetini ve varlık dilini araştırmıştır. Feqiyê Teyran’ın düşüncesine göre, Allah, Vâcibü’l-vücûd’tur, kudretiyle dört maddeyi (su, toprak, rüzgâr, ateş) yoktan var edendir ve onları dört mizaçla (sıcak, soğuk, sert, yumuşak) vech edendir. Allah insana olan aşkından, kendi ilmiyle bu dört maddeden kâinatı yaratmıştır. İnsanın amacı ki irfândır, dolayısıyla tefekkür etmeli ve Allah’ın hikmetine nail olmalıdır.

Kaynakça

  • Aclûnî, Î. b. Muhammed. (1351). Keşfu’l-Hafâ ve muzîlu’l-ilbâs amme’ş-tehera mine’l-ehâdîsi alâ elsîneti’n-nas, Beyrut:, I: 310.
  • Arîstoteles. (1982). Metafîzîk. Çeviren: Ahmet Arslan. (https://turuz.com/storage/h-edebiyat-2020-1/0139-Metafizik-Aristoteles-Ahmed_Arslan-1982-120s.pdf.) (Erişim:04.01.2023).
  • Can, S. (2015). Fahreddin Er-Râzî’de Yaratılış Teorisi. Şırnak: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Şırnak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı.
  • Cîhanî, P. (2019). Şêwaza Berhemên Feqiyê Teyran. Bingöl Üniveristesi Yaşayan Diller Enstitüsü Dergisi. Yıl: 5. Cilt: 5. Sayı: 10, 2019/2. 101-122.
  • Demir, M. E. (2019). Şîret Di Helbesta Kurmancî ya Klasîk Da: Nîmûneya Feqiyê Teyran, Ehmedê Xanî, Mele Xelîlê Sêrtî û Seyîd Elîyê Findikî. Mardin: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Mardin Artuklu Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü, Kürt Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı.
  • Ertekin, M. Z. û Basuğuy, B. (2022). Feqiyê Teyran: Şai’rê Hikmet û Nesîhetê. Timurtaş, A. û Tek, A. û Özdaş, H. û Ahmad, H. O. û Acar, M. (Ed). Feqînasî. Ankara: Peywend. rr. 63-93.
  • Kabylov, N. (2002). Gazâlî’de Varlık Meselesi. Ankara: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri ana Bilim Dalı, İslam Felsefesi Bilim Dalı.
  • Ilı, E. (2022). Feqiyê Teyran‘da Varlık. Wan: Peywend.
  • Karaca, F. (2021). Berawirdkirinek li ser Qesîdeya Avê Ya Fûzûlî û Helbesta Ey Av û Avê ya Feqiyê Teyranî ji alîyê Hêmana Avê ve . Bingöl Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü Dergisi , 7 (13) , 9-35.
  • Karataş, Ö. F. (2021). Sudûr nazariyesinin gelişimi ve Abdülhak Hâmid Tarhan’ın şiirle Sudûr nazariyesine kazandırdığı yeni bir boyut. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (22), 423-436. DOI: 10.29000/rumelide.886148.
  • Karlıağa, H. B. (1991). Anâsır-ı Erbaa. TDV İslâm Ansiklopedisi. (https://islamansiklopedisi.org.tr/anasir-i-erbaa) (Erişim: 04.01.2023).
  • Kaya, M. (1995). Felsefe. TDV İslâm Ansiklopedisi. (https://islamansiklopedisi.org.tr/felsefe) (Erişim: 04.01.2023).
  • Keklik, N. (1982). Felsefenin İlkeleri. İstanbul: Doğuş Yayınları.
  • Koç, E. (2015). Felsefe ve Edebiyat. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 5 (1) , 105-118.
  • Kutluer, İ. (1998). Hikmet. TDV İslâm Ansiklopedisi. (https://islamansiklopedisi.org.tr/hikmet) (Erişim: 04.01.2023).
  • Orkin, Ş. (2015). Di Berhemên Feqiyê Teyran De Hêmanên Tesewufî. Muş: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kürt Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı.
  • Saydun, E. (2018). Teşe û Ciwankarîyên Wêjeyî Di Dîwana Feqiyê Teyran De. Van: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü.
  • Tenik, A. (2021). Sûfî Feqiyê Tayran’ın “Ey Av û Av” Şiirinde Varlık Dili. Artuklu Akademi, 2021/8(2), 382-399.
  • Teyran, F. (2014). Fakî-yi Teyran Dîvan – Dîwan Feqiyê Teyran. (Werger û Şikar: Kadri Yıldırım). Ankara: Kültür ve turizm Bakanlığı Yayınları.
  • Yazır, E. M. H. (1996). Dibâce (Önsöz), İslam Düşüncesinin Problemlerine Giriş. Sadeleştirme: Recep Kılıç. Ankara: Türk Diyanet Vakfı Yayınları.
Yıl 2023, Sayı: Özel Sayı - Klasik Kürt Edebiyat Özel Sayısı, 160 - 172, 20.10.2023
https://doi.org/10.35859/jms.2023.1262796

Öz

Kaynakça

  • Aclûnî, Î. b. Muhammed. (1351). Keşfu’l-Hafâ ve muzîlu’l-ilbâs amme’ş-tehera mine’l-ehâdîsi alâ elsîneti’n-nas, Beyrut:, I: 310.
  • Arîstoteles. (1982). Metafîzîk. Çeviren: Ahmet Arslan. (https://turuz.com/storage/h-edebiyat-2020-1/0139-Metafizik-Aristoteles-Ahmed_Arslan-1982-120s.pdf.) (Erişim:04.01.2023).
  • Can, S. (2015). Fahreddin Er-Râzî’de Yaratılış Teorisi. Şırnak: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Şırnak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı.
  • Cîhanî, P. (2019). Şêwaza Berhemên Feqiyê Teyran. Bingöl Üniveristesi Yaşayan Diller Enstitüsü Dergisi. Yıl: 5. Cilt: 5. Sayı: 10, 2019/2. 101-122.
  • Demir, M. E. (2019). Şîret Di Helbesta Kurmancî ya Klasîk Da: Nîmûneya Feqiyê Teyran, Ehmedê Xanî, Mele Xelîlê Sêrtî û Seyîd Elîyê Findikî. Mardin: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Mardin Artuklu Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü, Kürt Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı.
  • Ertekin, M. Z. û Basuğuy, B. (2022). Feqiyê Teyran: Şai’rê Hikmet û Nesîhetê. Timurtaş, A. û Tek, A. û Özdaş, H. û Ahmad, H. O. û Acar, M. (Ed). Feqînasî. Ankara: Peywend. rr. 63-93.
  • Kabylov, N. (2002). Gazâlî’de Varlık Meselesi. Ankara: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri ana Bilim Dalı, İslam Felsefesi Bilim Dalı.
  • Ilı, E. (2022). Feqiyê Teyran‘da Varlık. Wan: Peywend.
  • Karaca, F. (2021). Berawirdkirinek li ser Qesîdeya Avê Ya Fûzûlî û Helbesta Ey Av û Avê ya Feqiyê Teyranî ji alîyê Hêmana Avê ve . Bingöl Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü Dergisi , 7 (13) , 9-35.
  • Karataş, Ö. F. (2021). Sudûr nazariyesinin gelişimi ve Abdülhak Hâmid Tarhan’ın şiirle Sudûr nazariyesine kazandırdığı yeni bir boyut. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (22), 423-436. DOI: 10.29000/rumelide.886148.
  • Karlıağa, H. B. (1991). Anâsır-ı Erbaa. TDV İslâm Ansiklopedisi. (https://islamansiklopedisi.org.tr/anasir-i-erbaa) (Erişim: 04.01.2023).
  • Kaya, M. (1995). Felsefe. TDV İslâm Ansiklopedisi. (https://islamansiklopedisi.org.tr/felsefe) (Erişim: 04.01.2023).
  • Keklik, N. (1982). Felsefenin İlkeleri. İstanbul: Doğuş Yayınları.
  • Koç, E. (2015). Felsefe ve Edebiyat. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 5 (1) , 105-118.
  • Kutluer, İ. (1998). Hikmet. TDV İslâm Ansiklopedisi. (https://islamansiklopedisi.org.tr/hikmet) (Erişim: 04.01.2023).
  • Orkin, Ş. (2015). Di Berhemên Feqiyê Teyran De Hêmanên Tesewufî. Muş: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kürt Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı.
  • Saydun, E. (2018). Teşe û Ciwankarîyên Wêjeyî Di Dîwana Feqiyê Teyran De. Van: Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yaşayan Diller Enstitüsü.
  • Tenik, A. (2021). Sûfî Feqiyê Tayran’ın “Ey Av û Av” Şiirinde Varlık Dili. Artuklu Akademi, 2021/8(2), 382-399.
  • Teyran, F. (2014). Fakî-yi Teyran Dîvan – Dîwan Feqiyê Teyran. (Werger û Şikar: Kadri Yıldırım). Ankara: Kültür ve turizm Bakanlığı Yayınları.
  • Yazır, E. M. H. (1996). Dibâce (Önsöz), İslam Düşüncesinin Problemlerine Giriş. Sadeleştirme: Recep Kılıç. Ankara: Türk Diyanet Vakfı Yayınları.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Kürtçe
Konular Kürt Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Sanat ve Edebiyat
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil Akgül 0000-0003-1365-8461

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 10 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023Sayı: Özel Sayı - Klasik Kürt Edebiyat Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Akgül, H. (2023). Tema û Hêmanên Felsefî di “Ey Av û Av”a Feqiyê Teyran de. The Journal of Mesopotamian Studies(Özel Sayı), 160-172. https://doi.org/10.35859/jms.2023.1262796

29370

The Journal of Mesopotamian Studies (JMS) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.