Bugün dünyada, çeşitli tarihsel gelişmeler sonucunda, coğrafik olarak Arap ana gövdesinden ayrılan veya başka devletlerin şemsiye altında yaşayan birçok Arap gruplar var. Bu Arap gruplar lehçe düzeyinde bir Arapçayı kısmen sürdürmekte, yazılı dil olarak ise Arap harflerinden ve Klasik ve Standart Arapçadan hızla uzaklaşmaktadırlar. Bu çalışmada Arapçanın özellikle küçük yaştaki üyelere lehçe düzeyinde ve Latin esaslı bir alfabeyle öğretilmesi konusu, Çukurova Arapları ve Çukurova Arapçası esasında tartışılmış ve birtakım önerilerde bulunulmuştur.
dil ölümü, dil öğretimi, Klasik ve Standart Arapça, Arapça lehçeleri
Today in the world, there are many Arabic groups that are geographically separated from the main Arabian tree or live under the umbrella of other states as a result of various historical developments. These Arabic groups partially maintain a dialectic Arabic language, and as a written language they are rapidly moving away from the Arabic alphabet and from the classical and standard Arabic (from Fusha). In this study, the topic of teaching Arabic with a Latin-based alphabet, particularly at the level of dialects of the younger members, was discussed on the basis of Çukurova Arabs and Çukurova Arabic and some suggestions were made.
Language death, Language teaching, Classical and standard Arabic (Fusha), Arabic dialects, Çukurova Arabic
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Bilim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ağustos 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt 3, Sayı 2 |
Eylül 2022'de yayınlacak olan 7 (2) sayısı için 31 Temmuz 2022 tarihine kadar makale gönderebilirsiniz.
Ji bo jimara 7 (2)an hûn dikarin gotarên xwe heya 31ê Tîrmeha 2022yan bişînin.
You can submit your papers until 31 July 2022 for 7 (2) issue.