Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çizgi Filmlerin İlkokul 2.Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Dersine İlişkin Akademik Başarılarına ve Tutum Geliştirmelerine Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 137 - 146, 31.05.2019

Öz

Bu
bağlamda çizgi filmlerin 2. sınıf “hayvanlar” konusunun öğretiminde
kullanılmasının ingilizce dersi akademik başarısı, ingilizce dersine karşı
tutum üzerindeki etkisinin incelemesi amaçlanmıştır. Araştırma örneklemi
Giresun ilinde bulunan bir ilkokulda farklı 2 şubede öğrenim gören 19 öğrenci
oluşturmuştur. Araştırmada deney ve kontrol gruplu yarı deneysel desen
kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma
hesaplamalarının yanı sıra “Shapiro-Wilks Testi”, “Wilcoxon Testi” ve “Mann
Whitney U Testi” kullanılmıştır. Araştırma ile çizgi filmlerin ve geleneksel
yaklaşımın ingilizce dersi akademik başarısını anlamlı bir şekilde arttırdığı
sonucuna ulaşılmıştır. Buna ek olarak çizgi filmlerin akademik başarıyı
arttırmada geleneksel yaklaşıma göre anlamlı fark bulunamamıştır. Çizgi filmler
ise ingilizce dersine karşı tutum üzerinde olumlu yönde anlamlı bir etkiye
sahip olmamaktadır.

Kaynakça

  • Alsaç,Ü.(1994). Türkiye'de karikatür, çizgi roman ve çizgi film.İstanbul.İletişim Yayınları.
  • Araboğa,E(2017). Çizgi Filmler ve Tüketim Kültürü: Çizgi Filmlerde Tüketim Davranışlarının ve Tüketim Nesnelerinin İlkokul ve Ortaokul Çağındaki Çocuklara Etkisi. Yüksek Lisans Tezi.Arel Üniversitesi,İstanbul.
  • Atan, U. (1995). Animasyonun Kültür Aktarımındaki Yeri, Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi,Konya.
  • Atinel,Ö.(2018).Yerli ve Yabancı Yapım Çizgi Filmlerin Çocukların Sosyalleşmesi Üzerine Etkisi: Mersin Örneği.34-38.
  • Çelik,Ö.S.(2015).7.Sınıf Basit Makineler Konusunun Film ve Çizgi Filmler ile Öğretiminin Tutuma ve Akademik Başarıya Etkisi.Yüksek lisans tezi.Erzincan Üniversitesi,Erzincan.
  • Demirel, Ö. (2001). Genel Öğretim Yöntemleri,14-15.Ankara.Usem Yayınları.
  • Güler, D. A.(2013). Soyutun Somutlaştırılması: Çizgi Filmlerin Kültürel İşlevleri. Bildiriler Kitabı, 207.
  • Hünerli, S. (2005). Canlandırma sineması üzerine. İstanbul: ES Yayınları.
  • Ilgaz, S. (1998). Çizgi Film Temel İlkeleri Yapım Tekniği. İstanbul: Leyla Yayınları.
  • Kılcı, Ş. (2009). Tüketim Toplumunun Bir Formu Olarak Çizgi Filmlerde Çocukluk Ve Toplumsal Cinsiyet Temsilleri Barbie, Bratz Ve Winx Club. Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli Üniversitesi,Kocaeli.
  • Onaran, A. Ş. (1999). Türk Sineması. (Cilt I). Ankara:Kitle Yayınları.
  • Özakçaoğlu, N.(2009). Çizgi Filmlerin Zihinsel Engelli Öğrencilerin Resimlerine Anlatım, Biçim Ve Renk Olarak Yansıması. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi,Ankara.
  • Köprülü, S. G. (2016). Erken Yaşta Yabancı Dil Öğreniminde Çizgi Filmlerin Yeri.
  • Köprülü, S. G. (2016). Erken Yaşta Yabancı Dil Öğreniminde Çizgi Filmlerin Yeri.
  • Şimşek, T.(2007). Çocuk edebiyatı (4. Baskı).Konya:Suna Yayımcılık ve Pazarlama
  • Yağlı, A. (2013). Çocuğun eğitiminde ve sosyal gelişiminde çizgi filmlerin rolü: Caillou ve Pepee Örneği. 62.
  • Yalın, H. İ. (2002). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme, Ankara: Nobel Yayınları (6. Baskı).
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevgi Bülbül

Şahin Oruç

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2019
Kabul Tarihi 23 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bülbül, S., & Oruç, Ş. (2019). Çizgi Filmlerin İlkokul 2.Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Dersine İlişkin Akademik Başarılarına ve Tutum Geliştirmelerine Etkisi. Uluslararası Ders Kitapları Ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 2(1), 137-146.

17394 17395 18802  189911899819047 19738209842099321032