Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ULUSLARARASI TİCARETTE ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNİN ÖNEMİ: TEKNOLOJİ KULLANIMI YÜKSEK/DÜŞÜK ÜRETİM PAZARLARINDA NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 10, 136 - 144, 24.12.2021

Öz

Günümüzde pazarın giderek küreselleşmesi ile birlikte, sürekli bir değişim içinde olan sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmeler firmaların daha yoğun bir rekabet ortamı içine girmesine sebep olmaktadır. Bu şekilde zor bir pazar içerisinde sürdürülebilirliğini korumak isteyen firmalar, tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayabilecek yeni ürünler geliştirmek yoluna gitmektedirler. Yeni ürün geliştirme aşamalarında teknolojinin her geçen gün gelişimini göz önünde bulundurarak, ürün geliştirme süreçlerinde teknolojinin faydalarından yararlanmaktadırlar. Bu çalışma uluslararası alanda ki önde gelen firmaların, pazara sundukları yeni ürünlerini geliştirme aşamalarında nelere dikkat ettiklerini göz önünde bulundurarak o üründe teknolojiyi hangi noktada kullandıklarını tespit etmektir.

Kaynakça

  • 1. Pride, W.M., Ferrell, O.C., (1991), Marketing, Seventh Edition, Houghton Mifflin Company, Boston.
  • 2. Cooper, R.G., (1983), A Process Model for Industrial New Product Development, IEEE Transactıons On Engıneerıng Management Vol. Em-30, No. 1.
  • 3. D.Perreault, W., & McCarthy, E. J., (2002), Basic Marketing . New York: McGraw-Hill.
  • 4. Özkara, E., (2010), Yenı̇ Ürün Gelı̇ ştirmenin Önemı̇ Üzerı̇ ne: Gazı̇ antep Tekstı̇ l Sektöründe Bı̇ r Uygulama . Gazi Antep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 5. Ünlü, B., (2006), Yeni Ürün Geliştirme Süreci ve Türkiye Toz Tatlı Pazarında Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İTÜ. Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • 6. Gegez, E., (2019), Pazarlama Araştırmaları, Beta Basım Yayım, 6. Baskı, İstanbul.
  • 7. Cooper, R.G., (1983), A Process Model for Industrial New Product Development, IEEE Transactıons On Engıneerıng Management, Vol. Em-30, No. 1
  • 8. Kartal A. vd, (2004), Maliyet Muhasebesi. TC. Anadolu Üniversitesi. Yayın No: 1524, 2. Baskı. Eskişehir.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Ulucan Erkesim 0000-0002-7784-9358

Figen Yıldırım 0000-0002-9247-2245

Yayımlanma Tarihi 24 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 2 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Ulucan Erkesim, D., & Yıldırım, F. (2021). ULUSLARARASI TİCARETTE ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNİN ÖNEMİ: TEKNOLOJİ KULLANIMI YÜKSEK/DÜŞÜK ÜRETİM PAZARLARINDA NİTEL BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 5(10), 136-144.