Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 8 - 14, 23.06.2020

Öz

Destekleyen Kurum

Kastamonu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü

Proje Numarası

KÜBAP-01/2012-27

Kaynakça

  • T.C. Çevre Kanunu, Kanun Numarası: 2872, Kabul Tarihi:09.08.1983, R. G. YayımlanmaTarihi: 11.08.1983 Sayı:18132.
  • Keleş, R., Hamamcı C. ve Çoban A., Çevre Politikası, ISBN:9755334394, İmge Kitabevi, Ankara, 2009.
  • Erten, S., Çevre Eğitimi ve Çevre Bilinci Nedir, Çevre Eğitimi Nasıl Olmalıdır? Çevre ve İnsan Dergisi, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın Organı, No:65/66, Ankara, 2006.
  • Gülay, H. ve Önder, A., Sürdürülebilir Gelişim İçin Okulöncesi Dönemde Çevre Eğitimi, ISBN: 9786053954408, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2011.
  • T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı, Türkiye Çevre Atlası, ÇED ve Planlama Genel Müdürlüğü Çevre Envanteri Dairesi Başkanlığı, Ankara, 2004.
  • Altınöz, N., Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Okuryazarlık Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010.
  • Karataş, A. ve Aslan, G., İlköğretim Öğrencilerine Çevre Bilincinin Kazandırılmasında Çevre Eğitiminin Rolü: Ekoloji Temelli Yaz Kampı Projesi Örneği, Journal of World of Turks, Vol.:4, No:2, P:259-276, 2012.
  • Atasoy, E. ve Ertürk, H., İlköğretim Öğrencilerinin Çevresel Tutum ve Çevre Bilgisi Üzerine Bir alan Araştırması, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol:10, No:1, P:105-122 ,2008.
  • Güler, T., Ekoloji Temelli Bir Çevre Eğitiminin Öğretmenlerin Çevre Eğitimine Karşı Görüşlerine Etkileri, Eğitim ve Bilim Dergisi, Vol:34, No:151, P:30-43, 2009.
  • Afacan, Ö. ve Demirci-Güler, M.P., Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Kapsamında Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması, 2nd ICONTE International Conference on New Trends in Education and Their Implications, P:904-913, Antalya, Nisan 2011.
  • Aksu, C., Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre, Güney Kalkınma Ajansı, 2011.
  • http:// www.surdurulebilirkalkinma.gov.tr (Access Date: 02.01.2013/21:28).
  • http:// www.ekoiq.com/insanin-cevre-hakkindan-doganin-haklarina-ekolojik-anayasa/ (Access Date: 08.12.2012/14:44).
  • Bal, B.U.,ThePossibilities of AlternativeCitizenshipConcepts in theGlobalizationProcess, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,2008.
  • Van Steenbergen, B.,TheCondition of Citizenship, ISBN: 9780803988828, SAGE Publications Ltd., London, 1994.
  • Dobson, A.,EcologicalCitizenship: a Disprutiveİnfluence, http://www.vedegylet.hu/ okopolitika/Dobson%20-%20Ecological%20Citizenship.pdf (Access Date : 25.12.2012/ 08:56).
  • Yılmaz, A.,Morgil, İ., Aktuğ, P., Göbekli, İ., Ortaöğretim ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler, Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, No: 22, P:156-162, 2002.
  • Tanrıverdi, B., Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Açısından İlköğretim Programlarının Değerlendirilmesi, Eğitim ve Bilim, Vol:34, No: 151, P:89-103, 2009.

Environmental Education; A Qualitative Study On Sustainable Environment

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 8 - 14, 23.06.2020

Öz

Recently, environmental awareness, sustainable development, environmental literacy, and science literacy, combined with a new concept within the framework of the ecological and environmentally conscious citizens, who protect the environment, contributing to sustainability and environmental responsibility of individuals form the perception of citizenship called ecological citizenship. Ecological citizenship is an interdisciplinary concept both in terms of legal and social rights and the environment in terms of ecology, social sciences, covering natural sciences.

In this research, Science and Technology, and Social Studies teacher candidates’ knowledge and ideas on sustainable environmental, ecological citizenship, the issues of environmental awareness were tried to put. For this purpose, 36 Science and Technology Teacher candidates and 31 Social Studies Teacher candidates studying in Kastamonu University, in the academic year 2012-2013 form a candidate sample consists of 67 teachers. The data of the research were obtained with 8 open-ended questions asked to 67 pre-service teachers sustainable environmental and ecological issues related to citizenship and environmental sensitivity. According to the data obtained an important part of Science and Technology, and Social Studies teacher candidates used expressions; for the sustainable environment as “to move the environment for future generations” and “the environment to sustain itself”.  A large number of the candidate science teachers, used a phrase for ecological citizenship as “the individuals protecting ecology with their behaviors”. A large number of candidates of Social Studies Teachers used phrase “individuals who take responsibility for the environment”. A large part of the study sample teachers’ used a phrase for sensitivity to the environment as “to protect and not pollute the environment”. A large number of teachers used a phrase for individuals who are environmentally friendly, as “love of plants is more important than love of animals”.

Our goal in this research is to draw attention to the issue of an estimate according to the findings   in terms of environmental sustainability issues in environmental education at the level of higher education that will arise as a result of the research, and to reveal the inadequacy of pupils to the increasingly important issues of environmental education in the current century, to find more space in its education system which began to be restructured.

Proje Numarası

KÜBAP-01/2012-27

Kaynakça

  • T.C. Çevre Kanunu, Kanun Numarası: 2872, Kabul Tarihi:09.08.1983, R. G. YayımlanmaTarihi: 11.08.1983 Sayı:18132.
  • Keleş, R., Hamamcı C. ve Çoban A., Çevre Politikası, ISBN:9755334394, İmge Kitabevi, Ankara, 2009.
  • Erten, S., Çevre Eğitimi ve Çevre Bilinci Nedir, Çevre Eğitimi Nasıl Olmalıdır? Çevre ve İnsan Dergisi, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın Organı, No:65/66, Ankara, 2006.
  • Gülay, H. ve Önder, A., Sürdürülebilir Gelişim İçin Okulöncesi Dönemde Çevre Eğitimi, ISBN: 9786053954408, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2011.
  • T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı, Türkiye Çevre Atlası, ÇED ve Planlama Genel Müdürlüğü Çevre Envanteri Dairesi Başkanlığı, Ankara, 2004.
  • Altınöz, N., Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Okuryazarlık Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010.
  • Karataş, A. ve Aslan, G., İlköğretim Öğrencilerine Çevre Bilincinin Kazandırılmasında Çevre Eğitiminin Rolü: Ekoloji Temelli Yaz Kampı Projesi Örneği, Journal of World of Turks, Vol.:4, No:2, P:259-276, 2012.
  • Atasoy, E. ve Ertürk, H., İlköğretim Öğrencilerinin Çevresel Tutum ve Çevre Bilgisi Üzerine Bir alan Araştırması, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol:10, No:1, P:105-122 ,2008.
  • Güler, T., Ekoloji Temelli Bir Çevre Eğitiminin Öğretmenlerin Çevre Eğitimine Karşı Görüşlerine Etkileri, Eğitim ve Bilim Dergisi, Vol:34, No:151, P:30-43, 2009.
  • Afacan, Ö. ve Demirci-Güler, M.P., Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Kapsamında Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması, 2nd ICONTE International Conference on New Trends in Education and Their Implications, P:904-913, Antalya, Nisan 2011.
  • Aksu, C., Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre, Güney Kalkınma Ajansı, 2011.
  • http:// www.surdurulebilirkalkinma.gov.tr (Access Date: 02.01.2013/21:28).
  • http:// www.ekoiq.com/insanin-cevre-hakkindan-doganin-haklarina-ekolojik-anayasa/ (Access Date: 08.12.2012/14:44).
  • Bal, B.U.,ThePossibilities of AlternativeCitizenshipConcepts in theGlobalizationProcess, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,2008.
  • Van Steenbergen, B.,TheCondition of Citizenship, ISBN: 9780803988828, SAGE Publications Ltd., London, 1994.
  • Dobson, A.,EcologicalCitizenship: a Disprutiveİnfluence, http://www.vedegylet.hu/ okopolitika/Dobson%20-%20Ecological%20Citizenship.pdf (Access Date : 25.12.2012/ 08:56).
  • Yılmaz, A.,Morgil, İ., Aktuğ, P., Göbekli, İ., Ortaöğretim ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler, Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, No: 22, P:156-162, 2002.
  • Tanrıverdi, B., Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Açısından İlköğretim Programlarının Değerlendirilmesi, Eğitim ve Bilim, Vol:34, No: 151, P:89-103, 2009.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Engin Serdar Demir 0000-0003-4373-9430

Bahattin Aydınlı 0000-0002-6525-4162

Proje Numarası KÜBAP-01/2012-27
Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 8 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 11 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, E. S., & Aydınlı, B. (2020). Environmental Education; A Qualitative Study On Sustainable Environment. Social Scientific Centered Issues, 2(1), 8-14.

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


20077

Eurasian Scientific Journal Index

17629

Türk Eğitim İndeksi

17630

Asos Index

17631

Google Scholar