Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA KONULU YÜKSEK LİSANS TEZİ YAZARLARININ TÜRKİYE’DEKİ AKADEMİK KADROLARDA İSTİHDAMI

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 14, 31.07.2019

Öz

Dünyada ve
Türkiye’de pazarlama alanında her yıl binlerce yüksek lisans mezununun iş
hayatına katılması, bu alana verilen önemin bir göstergesidir.  Bu araştırma kapsamında, Türkiye’deki
üniversitelerde yüksek lisans yapan ve pazarlama alanında yüksek lisans tezi
hazırlayan öğrencilerin, eğitim sonrasında Türkiye’deki üniversitelerin
akademik kadrolarında çalışma oranlarının belirlenmesi hedeflenmiştir. Betimsel
tasarımla hazırlanan araştırma sürecinde,
YÖK Ulusal Tez Merkezi
veri tabanından alınan ve 2008-2018 yılları arasında pazarlama alanında
hazırlanan 1050 yüksek lisans tezi incelenmiştir. Ardından bu tezlerin
yazarları YÖK Akademik platformunda aranarak, yazarların Türkiye’deki herhangi
bir üniversitenin akademik kadrosunda yer alıp almadığı araştırılmıştır.
Araştırma bulguları, mezunların %20,67’sinin Türkiye’deki üniversitelerin
akademik kadrolarında çalıştıklarını göstermektedir. Araştırmanın bir diğer
bulgusu, pazarlama konulu tezlerin alanla doğrudan ilişkili bilim dallarının
haricinde çok sayıda alan dışı enstitü, anabilim dalı ve bilim dalında da
yazıldığı sonucudur. 

Kaynakça

  • Akkol Gök .A. ve Derin, N. (2014), “Pazarlama Bölümü Öğrencilerinin Meslek İmajı Algıları ve Meslek İmajını Oluşturan Faktörlerin Belirlenmesine Dair Bir Araştırma”. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, cilt. 28 no. 2, s.133-156.
  • Babacan, M. (1999), “Türkiye’de Meslek Yüksek Okullarında Verilen Pazarlama Eğitimi”. 4. Uluslararası Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı. s.331-339.
  • Babacan, M. (2016), Türkiye’de Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi, Beta, İstanbul.Babacan, M. (Ed.), Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi, Beta, İstanbul, s.28-30, Tuncer, D. (2016), “Pazarlama Eğitiminin Gelişimi”.
  • Bozyiğit, S. ve Yaşa, E. (2012), “Araştırmacıların pazarlama alanına bilimsel katkıları: pazarlama konusunda yapılan lisansüstü tezlere ilişkin bir araştırma”. 17. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, s.56-74
  • Ecer, F., Akın, M., Gürbüz, E. (2002), “Pazarlama Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyleri Konusunda İşletmelerin Üniversitelerden Taleplerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma”. 7. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı s.293-311.
  • Erdoğan, Z.B. ve Uzkurt, C. (2007), “Türkiye Pazarlama Akademisi: Biz Kimiz, Ne Yapmalıyız?”. 12. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı s.37-53
  • Erdoğan, Z.B., Tiltay, M.A. ve Kimzan, H.S. (2011), “Pazarlama Teorisi’nin Felsefi Temelleri: Değişim mi, İlişki mi?”. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, Cilt 3 Sayı 1, s.1-28.
  • İnan Atılgan, E., Büyükküpcü, A. ve Akıncı, S. (2010), “Türkiye’de Pazarlama Alanında Yapılan Çalışmaların Düşünce Okullarına Göre Sınıflandırılması”. 15. Uluslararası Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı s.94-108.
  • Jones, B. ve Tadajewski, M. (2015), “Origins of marketing thought in Britain”. European Journal of Marketing, Cilt 49 Sayı 7/8, s.1016–1039.
  • Karabıyık, N., Özgören, F. ve İnci Sümer, B. (2010), “Uygulama ve Akademik Yönüyle Pazarlama Tarihine Bakış”. 15. Uluslararası Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, s.368-385.
  • Kloppenborg Madsen, E. ve Pedersen, K. (2013). “From price theory to marketing management: Danish contributions 1930-1960”. Journal of Historical Research in Marketing, Cilt 5 Sayı 2, s.172-191.Köktürk, M. (2001), “Pazarlama Yaklaşımı ile Yeni Program Geliştirme ve İçerik Oluşturma”. 6. Uluslararası Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı s.89-95.
  • Nasır, V.A. ve Nasır, S. (2005), “İçerik Analizi Yöntemiyle Uluslararası Pazarlamanın Gelişiminin ve Değişiminin İncelenmesi”. 10. Uluslararası Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, s.311-324.
  • Özkan, Ö. (2005), “Uluslararası Pazarlama Alanında Yapılan Araştırmaların Kategorik Değerlendirilmesi: 1995-2005 Yılları Arasında Literatür Taraması”. 10. Uluslararası Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, s. 279-310.
  • Özsoy, T. ve Gelibolu, L. (2010), “Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Pazarlama Algısı: Bir Vakıf ve Bir Devlet Meslek Yüksek Okulu'nda Uygulama”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 7 Sayı 13, s.404-419.
  • Shaw, H.E. ve Tamilia, R.D. (2001), “Robert Bartels and the History of Marketing Thought”. Journal of Macromarketing, Cilt 21 Sayı 2, s.156-163.
  • Taşçıoğlu, M. ve Yener, D. (2018), “Pazarlama Tarihine Dönemsel Bir Bakış”. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 6 Sayı 77, s.231-238.
  • Tektaş, Ö.Ö., Eryiğit, C., Başgöze, P., Gültekin, B. (2014), “Ulusal Pazarlama Kongrelerinde Sunulan Bildirilerin Kategorik Olarak İncelenmesi”. 19. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, s.110-130.
  • www.yok.gov.tr (erişim tarihi: 11.02.2019-22.02.2019).
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 14, 31.07.2019

Öz

Kaynakça

  • Akkol Gök .A. ve Derin, N. (2014), “Pazarlama Bölümü Öğrencilerinin Meslek İmajı Algıları ve Meslek İmajını Oluşturan Faktörlerin Belirlenmesine Dair Bir Araştırma”. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, cilt. 28 no. 2, s.133-156.
  • Babacan, M. (1999), “Türkiye’de Meslek Yüksek Okullarında Verilen Pazarlama Eğitimi”. 4. Uluslararası Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı. s.331-339.
  • Babacan, M. (2016), Türkiye’de Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi, Beta, İstanbul.Babacan, M. (Ed.), Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi, Beta, İstanbul, s.28-30, Tuncer, D. (2016), “Pazarlama Eğitiminin Gelişimi”.
  • Bozyiğit, S. ve Yaşa, E. (2012), “Araştırmacıların pazarlama alanına bilimsel katkıları: pazarlama konusunda yapılan lisansüstü tezlere ilişkin bir araştırma”. 17. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, s.56-74
  • Ecer, F., Akın, M., Gürbüz, E. (2002), “Pazarlama Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyleri Konusunda İşletmelerin Üniversitelerden Taleplerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma”. 7. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı s.293-311.
  • Erdoğan, Z.B. ve Uzkurt, C. (2007), “Türkiye Pazarlama Akademisi: Biz Kimiz, Ne Yapmalıyız?”. 12. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı s.37-53
  • Erdoğan, Z.B., Tiltay, M.A. ve Kimzan, H.S. (2011), “Pazarlama Teorisi’nin Felsefi Temelleri: Değişim mi, İlişki mi?”. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, Cilt 3 Sayı 1, s.1-28.
  • İnan Atılgan, E., Büyükküpcü, A. ve Akıncı, S. (2010), “Türkiye’de Pazarlama Alanında Yapılan Çalışmaların Düşünce Okullarına Göre Sınıflandırılması”. 15. Uluslararası Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı s.94-108.
  • Jones, B. ve Tadajewski, M. (2015), “Origins of marketing thought in Britain”. European Journal of Marketing, Cilt 49 Sayı 7/8, s.1016–1039.
  • Karabıyık, N., Özgören, F. ve İnci Sümer, B. (2010), “Uygulama ve Akademik Yönüyle Pazarlama Tarihine Bakış”. 15. Uluslararası Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, s.368-385.
  • Kloppenborg Madsen, E. ve Pedersen, K. (2013). “From price theory to marketing management: Danish contributions 1930-1960”. Journal of Historical Research in Marketing, Cilt 5 Sayı 2, s.172-191.Köktürk, M. (2001), “Pazarlama Yaklaşımı ile Yeni Program Geliştirme ve İçerik Oluşturma”. 6. Uluslararası Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı s.89-95.
  • Nasır, V.A. ve Nasır, S. (2005), “İçerik Analizi Yöntemiyle Uluslararası Pazarlamanın Gelişiminin ve Değişiminin İncelenmesi”. 10. Uluslararası Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, s.311-324.
  • Özkan, Ö. (2005), “Uluslararası Pazarlama Alanında Yapılan Araştırmaların Kategorik Değerlendirilmesi: 1995-2005 Yılları Arasında Literatür Taraması”. 10. Uluslararası Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, s. 279-310.
  • Özsoy, T. ve Gelibolu, L. (2010), “Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Pazarlama Algısı: Bir Vakıf ve Bir Devlet Meslek Yüksek Okulu'nda Uygulama”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 7 Sayı 13, s.404-419.
  • Shaw, H.E. ve Tamilia, R.D. (2001), “Robert Bartels and the History of Marketing Thought”. Journal of Macromarketing, Cilt 21 Sayı 2, s.156-163.
  • Taşçıoğlu, M. ve Yener, D. (2018), “Pazarlama Tarihine Dönemsel Bir Bakış”. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt 6 Sayı 77, s.231-238.
  • Tektaş, Ö.Ö., Eryiğit, C., Başgöze, P., Gültekin, B. (2014), “Ulusal Pazarlama Kongrelerinde Sunulan Bildirilerin Kategorik Olarak İncelenmesi”. 19. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, s.110-130.
  • www.yok.gov.tr (erişim tarihi: 11.02.2019-22.02.2019).
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Volkan Özbek 0000-0002-2140-2709

Elif Kaymak Bu kişi benim

Gamze Çatak Bu kişi benim

Oğuzhan Aydoğmuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 21 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özbek, V., Kaymak, E., Çatak, G., Aydoğmuş, O. (2019). PAZARLAMA KONULU YÜKSEK LİSANS TEZİ YAZARLARININ TÜRKİYE’DEKİ AKADEMİK KADROLARDA İSTİHDAMI. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 3(1), 1-14.
AMA Özbek V, Kaymak E, Çatak G, Aydoğmuş O. PAZARLAMA KONULU YÜKSEK LİSANS TEZİ YAZARLARININ TÜRKİYE’DEKİ AKADEMİK KADROLARDA İSTİHDAMI. SOMI. Temmuz 2019;3(1):1-14.
Chicago Özbek, Volkan, Elif Kaymak, Gamze Çatak, ve Oğuzhan Aydoğmuş. “PAZARLAMA KONULU YÜKSEK LİSANS TEZİ YAZARLARININ TÜRKİYE’DEKİ AKADEMİK KADROLARDA İSTİHDAMI”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 3, sy. 1 (Temmuz 2019): 1-14.
EndNote Özbek V, Kaymak E, Çatak G, Aydoğmuş O (01 Temmuz 2019) PAZARLAMA KONULU YÜKSEK LİSANS TEZİ YAZARLARININ TÜRKİYE’DEKİ AKADEMİK KADROLARDA İSTİHDAMI. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 3 1 1–14.
IEEE V. Özbek, E. Kaymak, G. Çatak, ve O. Aydoğmuş, “PAZARLAMA KONULU YÜKSEK LİSANS TEZİ YAZARLARININ TÜRKİYE’DEKİ AKADEMİK KADROLARDA İSTİHDAMI”, SOMI, c. 3, sy. 1, ss. 1–14, 2019.
ISNAD Özbek, Volkan vd. “PAZARLAMA KONULU YÜKSEK LİSANS TEZİ YAZARLARININ TÜRKİYE’DEKİ AKADEMİK KADROLARDA İSTİHDAMI”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 3/1 (Temmuz 2019), 1-14.
JAMA Özbek V, Kaymak E, Çatak G, Aydoğmuş O. PAZARLAMA KONULU YÜKSEK LİSANS TEZİ YAZARLARININ TÜRKİYE’DEKİ AKADEMİK KADROLARDA İSTİHDAMI. SOMI. 2019;3:1–14.
MLA Özbek, Volkan vd. “PAZARLAMA KONULU YÜKSEK LİSANS TEZİ YAZARLARININ TÜRKİYE’DEKİ AKADEMİK KADROLARDA İSTİHDAMI”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, c. 3, sy. 1, 2019, ss. 1-14.
Vancouver Özbek V, Kaymak E, Çatak G, Aydoğmuş O. PAZARLAMA KONULU YÜKSEK LİSANS TEZİ YAZARLARININ TÜRKİYE’DEKİ AKADEMİK KADROLARDA İSTİHDAMI. SOMI. 2019;3(1):1-14.