Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Origins of Symbolic Interaction and Religion in Husserl's Phenomenology

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 204 - 212, 14.03.2017

Öz

Since
the beginning of the history of humanity, people have constantly struggled with
imagination. Societies and individuals have different perceptions of the world,
which leads them to describe objects different ways while grasping and making
sense of them. Phenomenology has emerged as a form of philosophical thought that
has developed based subject-individual and different perceptions of the world..
Schutz, influenced by Weber’s interpretative sociology and blending it with Husserl’s
phenomenological thinking, has opened phenomenology to the field of sociology and
hence to religious studies as a sociological method that can be used in social sciences
to investigate the ways people use in perceiving their daily lives. The purpose
of this study is to firstly emphasize Husserl's phenomenology in the thought process
from Husserl's phenomenology to Schutz, to examine the critical contribution of
this process to both symbolic interaction and the sociology of religion.

Kaynakça

  • Husserl, E. (1995), Kesin Bir Bilim Olarak Felsefe, 2. Bs. (Çev. Tomris Mengüşoğlu), İstanbul: YKY
  • Husserl, E. (1997), Fenomenoloji Üzerine Beş Ders, 1. Bs. (Çev. Harun Tepe), Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Mead, H. G. (1934), Mınd, Self and Socıety. Chicago: The University of Chicago Press.
  • Sarıkçıoğlu, E. (2002), Din Fenomenolojisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Yayını, Isparta.
  • Taşkın, F. (2013), Varoluşçuluğun Fenomenoloji ile İlişkilendirilmesi Üzerine, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Anabilim Dalı, Ankara

Husserl’in Fenomenolojisinde Sembolik Etkileşimciliğin Kökenleri ve Din

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 204 - 212, 14.03.2017

Öz











İnsanlık tarihinin başlangıcından bu
yana bireyler sürekli olarak yaşadığı dünyayı sorgulama ve anlamlandırma çabası
içerisinde bulunmuşlardır. Toplumların ve bireylerin farklı anlam dünyalarının
bulunması, bir nesneyi anlamlandırıp kavrarken bu nesnenin farklı biçimlerde
tanımlanmasına da yol açmıştır. Fenomenoloji, tamda bu noktada ki özne-birey ve
farklı anlam dünyaları üzerine gelişmiş bir felsefi düşünüş biçimi olarak ön
plana çıkmıştır. Varoluşsalcı bir düşünüşle, varlıkların özlerinin aynı şekilde
algılanmayıp, bilgi evrenlerine göre değiştiği düşüncesi savını ortaya
koymuştur. Alfred Schutz, Weber’in anlamacı sosyolojisinden etkilenip, bunu
Husserl’in fenomenolojik düşünme yöntemiyle harmanlayarak, sosyal bilimlerde
insanların gündelik hayatını anlamlandırmada hangi yolları izlediğini
araştırmada kullanılabilecek sosyolojik bir yöntem olarak fenomenolojiyi
sosyolojik alana ve dolayısı ile de din araştırmalarına açmıştır. Bu çalışmanın
amacını, Husserl’in fenomenolojisinden Schutz’a kadar geçen düşünce sürecinde ilk
olarak Husserl’in fenomenolojisine vurgu yapılması, sonrasında ise bu sürecin hem
sembolik etkileşimciliğe hem de din sosyolojisine yöntem kapsamında eleştirel katkısının
incelenmesi oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Husserl, E. (1995), Kesin Bir Bilim Olarak Felsefe, 2. Bs. (Çev. Tomris Mengüşoğlu), İstanbul: YKY
  • Husserl, E. (1997), Fenomenoloji Üzerine Beş Ders, 1. Bs. (Çev. Harun Tepe), Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Mead, H. G. (1934), Mınd, Self and Socıety. Chicago: The University of Chicago Press.
  • Sarıkçıoğlu, E. (2002), Din Fenomenolojisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Yayını, Isparta.
  • Taşkın, F. (2013), Varoluşçuluğun Fenomenoloji ile İlişkilendirilmesi Üzerine, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Anabilim Dalı, Ankara
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Özalp

Recep Ergen

Yayımlanma Tarihi 14 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özalp, A., & Ergen, R. (2017). Husserl’in Fenomenolojisinde Sembolik Etkileşimciliğin Kökenleri ve Din. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 204-212. https://doi.org/10.15869/itobiad.291770
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.