Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilim ve Sanat Merkezlerinde Yönetici Olmak

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 21, 102 - 114, 12.04.2024
https://doi.org/10.29129/inujgse.1448118

Öz

Bu araştırma, bilim ve sanat merkezlerinde görev yapan yöneticilerin mesleğe başlama serüveni, yönetim bilimi konusunda sahip oldukları teorik ve pratik bilgi kaynakları, örgütsel problemlere yaklaşım tarzları ve özellikle de bilim ve sanat merkezlerine ‘özgü’ olarak düşündükleri olguları tespit amacı taşımaktadır. Araştırma için amaçlı örnekleme yöntemi tercih edilmiş olup çalışma evrenini oluşturan deneklerin tamamı araştırmaya dâhil edilmiştir. Görüşme yapılan yöneticiler tecrübelerini, örgüt yönetimi konusunda karşılaştıkları sorunları ve çözüm önerilerini, sistemin daha verimli hale getirilmesi için düşüncelerini paylaşmışlardır. Araştırma konusu ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası literatür taranmış konu ile doğrudan ilişkili olduğu düşünülen görüş ve kaynaklar paylaşılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1998). Toplumsal, Kuramsal ve Teknik Yönleriyle Okul Yöneticiliği, Ankara: PEGEM Yayınları.
  • Akkanat, H. (1999). Üstün veya özel yetenekliler. I. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Yayın Dizisi: 168.
  • Başaran, İ. E. (1993). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. BİLSEM nedir? Erişim Tarihi: 20 Mart 2024 http://www.bilsemnedir.com/
  • Çelikten, M. (2001). Okul yöneticilerinin problem çözme becerileri. Eğitim Yönetimi Dergisi,27, 297-3009.
  • Çelikten, M. (2004). Okul müdürü koltuğundaki kadınlar: Kayseri ili örneği, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 91-118, http://sbedergi.erciyes.edu.tr/sayi_17/06
  • Dönmez, N. (2004). Bilim Sanat Merkezlerinin kuruluşu ve işleyişinde yapılması gereken düzenlemeler.
  • Gürbüz, R.,Erdem, E. ve Yıldırım, K. (2013). Başarılı okul müdürlerinin özellikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (20): 167-179.
  • Hattie, J. (2003). Teachers Make a Difference What is there search evidence? Distinguishing Expert Teachers from Novice and Experienced Teachers, 1-17
  • Karip, E. ve Köksal, K. (1999). Okul yöneticilerinin yetiştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 18, 193-207.
  • Kulaksızoğlu A. Bilgili A. E Şirin M. R. (2004) (Ed.). I. Türkiye üstün yetenekli çocuklar kongresi, üstün yetenekli çocuklar bildiriler kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları, 69–84.
  • McEwan, E. K. (2018). Etkili okul yöneticilerinin 10 özelliği. (Çev. Ed. Necati Cemaloğlu). Ankara: PEGEM Yayınları.
  • MEB (1993). On dördüncü Millî Eğitim Şûrası, Raporlar, Görüşmeler, Kararlar. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmelik. Resmî Gazete, 23472.23.9.1998.
  • Yavuz, M. (2015). Öğrenme liderliği, Anı Kitabevi, Ankara.
  • Yıldırım, N. (2011). Yöneticilik görevinin okul müdürlerine olumlu ve olumsuz katkıları. Eğitim ve Bilim, 36 (161230-245.
  • Zincirli, M. ve Yeni, Y. (2022). Sınıfta İstenmeyen Öğrenci Davranışları. M. Çelikten (Ed.), Sınıf Yönetimi. Konya: Eğitim Yayınları.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Çelikten 0000-0001-7966-3912

Sezer Inan

Yayımlanma Tarihi 12 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 6 Mart 2024
Kabul Tarihi 30 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Çelikten, M., & Inan, S. (2024). Bilim ve Sanat Merkezlerinde Yönetici Olmak. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 11(21), 102-114. https://doi.org/10.29129/inujgse.1448118