Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ DERSİ”NDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2020, Cilt: 20 Sayı: 1, 201 - 219, 29.06.2020
https://doi.org/10.30627/cuilah.728433

Öz

İnternetin yaygınlaştığı,
akıllı telefon ve tablet gibi mobil cihaz teknolojilerinin çok hızlı geliştiği
günümüzde bilimin ve teknolojik yeniliklerin her alanda kendini göstermesi ve
bazı kolaylıklar sağlaması, eğitimde de yeni teknolojilerin uygulanabileceği
düşüncesini akla getirmektedir. Eğitimde kullanılabileceği öngörülen ve
kullanılan birçok uygulama bulunmaktadır. Bunlardan biri de son zamanlarda eğitim
ortamlarında gittikçe daha fazla yer almaya başlayan ve çok boyutlu bir içeriğe
sahip olan sanal veya artırılmış gerçeklik uygulamalarıdır. Artırılmış
gerçeklik teknolojisi hem eğitim
öğretim
ortamlar
ını zenginleştirmekte hem de öğrenmeyi
daha zevkli ve kalıcı hale getirmektedir. Literatüre bakıldığında artırılmış
gerçeklik teknolojisinin farklı disiplinler açısından eğitim-öğretim materyali
olarak kullanımı ile ilgili birçok çalışmaya rastlanırken din eğitimi alanında
bu konuda bir araştırma tespit edilememiştir. Bu çalışma artırılmış gerçeklik
uygulamaları ile işlenen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi dersinin
öğrencilerin bu derse olan tutumlarına etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Bu
temel amaç doğrultusunda nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin beraber kullanıldığı
karma yöntem tercih edilmiştir. Çalışmanın nicel bölümünde deneme öncesi
desenlerden tek gruplu öntest – sontest model kullanılmıştır. Bu desen
çerçevesinde artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanılarak işlenen Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Öğretimi dersinin öğrencilerin bu derse yönelik tutumlarındaki
değişimi incelemek amacıyla Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği Lisans Programında 4.sınıfta öğrenim gören 49 öğrenci
belirlenmiştir. Gönüllülük esasına göre rastgele seçilen katılımcılara
artırılmış gerçeklik uygulamalarından önce “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi
Dersi Tutum Anketi” ön-test olarak uygulanmıştır. Katılımcılara Din Kültürü ve
Ahlak Bilgisi Öğretimi Dersinde 4 saat süresince “İslam Dininde İbadetler ve
Kutsal Mekânlar” konusu artırılmış gerçeklik uygulamaları kullanılarak
işlenmiştir. Uygulama öncesinde katılımcılara ön-test olarak uygulanan tutum anketi
etkinlik sonrasında son-test olarak tekrardan uygulanmış ve her iki anket
sonucunda elde edilen puanlar arasında bir fark olup olmadığı incelenmiştir.
Çalışmanın nitel bölümünde ise öğrencilerle uygulama sonunda yarı
yapılandırılmış görüşme soruları ile görüşmeler yapılarak nitel veriler elde
edilmiştir. Çalışma sonucunda araştırmaya katılan öğrencilerin tamamının
artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla işlenen dersten keyif aldığı
belirlenmiştir. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun artırılmış gerçeklik
uygulamaları kullanıldığında bu derse daha istekli geldikleri, dersten
sıkılmadıkları, dikkatlerini derse daha iyi verebildikleri, bu uygulamaların
derse karşı tutum ve motivasyonlarını olumlu olarak etkilediği, diğer derslerde
de artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanılmasını istedikleri tespit
edilmiştir. Son olarak artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrenciler
tarafından kullanımında bazı teknik aksaklıkların yaşanmasının yanı sıra en sık
dile getirilen problemin Türkçe dil desteğine sahip yeteri kadar aplikasyon
bulunmaması olduğu ifade edilmiştir.



 



 Anahtar Kelimeler: Artırılmış  Gerçeklik, Din Öğretimi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Tutum,Teknoloji.



 



 



 



 



 



 



 

Kaynakça

  • Atasoy, B., Tosik-Gün, E., ve Kocaman-Karaoğlu, A. (2016). İlköğretim Öğrencilerinin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına Karşı Tutumlarının ve Güdülenme Durumlarının Belirlenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 18(2), 435–448.
  • Azuma, R. T (1997). A survey of virtual reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355-385. https://doi.org/10.1162/pres.1997.6.4.355 Bacca, J., Baldiris, S., Fabregat, R., Graf, S., ve Kinshuk. (2014). Augmented Reality Trends in Education: A Systematic Review of Research and Applications. Educational Technology & Society, 17 (4), 133–149.
  • Baki, A ve Gökçek, T. (2012). Karma Yöntem Araştırmalarına Genel Bir Bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1–21. Retrieved from http://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6156/82721
  • Baltacı, A. (2018). İslam Eğitim Tarihinde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Kullanımı: Tarihsel Bir Analiz, 12, 75–98. Retrieved from https://media.dem.org.tr/dir/dem/dem/yayin/goruntuleme/20181227161253_0.pdf
  • Baştürk, R. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. A. Tanrıöğen (Ed.) içinde, Deneme Modelleri (ss. 29-54). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakır, R., Solak, E., & Tan, S. S. (2016). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi İle İngilizce Kelime Öğretiminin Öğrenci Performansına Etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 45–58. http://gazipublishing.com/gazipub/index.php/GEBD/article/download/7/4
  • Demir, R. (2017). Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Din Öğretimi. Adana: Karahan Kitabevi.
  • Demir, R. (2019). “Sanal Gerçeklik Gözlüğüne Dayalı Din Öğretimine Yönelik Öğretmen Adaylarının Tutumu”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (Ek Sayı 1): 847-861. https://doi.org/10.33206/mjss.498303.
  • Demir, Rıdvan. (2020). “Din Öğretiminde Mobil Teknoloji Uygulamaları”, Uluslararası 5 Ocak Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi Tam Metin Kitabı, Ed. Hasan Çiftçi, Merve Kıdıryüz, 140-152, Adana: İksad Yayınları.
  • Doğan, R., ve Tosun, C. (2003). İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegam A Yayıncılık
  • Durak, A., ve Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2019). Artırılmış Gerçekliğin Eğitsel Uygulamaları Üzerine Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 468–481. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.46660-425148
  • Ergin, A., ve Karataş, H. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Başarı Odaklı Motivasyon Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(4), 868-887. doi: 10.16986/HUJE.2018036646
  • Farias, L., Dantas, R., ve Burlamaqui, A. (2011, September). Educ-AR: A tool for assist the creation of augmented reality content for education. In Virtual Environments Human-Computer Interfaces and Measurement Systems (VECIMS), 2011 IEEE International Conference on (pp. 1-5). IEEE.
  • Gümbür, Y. (2019). Sosyal Bilgiler Dersinde Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına, Tutumuna ve Motivasyonuna Etkisi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Gün, E. (2014). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Uzamsal Yeteneklerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güneş, A (2017). Din Öğretimi Materyalleri. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Kapucu, M. S. ve Yıldırım, İ. (2019). Türkiye'de Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Üzerine Eğitimde Yapılan Çalışmalara İlişkin Metodolojik Bir İnceleme. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi. (73), 26–46. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/785524
  • Korkmaz, M. (2017). Din Dersi Öğretmenlerinin Bir Öğretim Materyali Olarak Filmleri Kullanma Durumları. Bilimname, 35–66. https://doi.org/10.28949/bilimname.345561
  • Korkmaz, Mehmet. (2014) Din Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, Kayseri, Tezmer yay.
  • Kutlu, M. O., Uğuz, S. Günay, S., Etiz, B. ve Cihan, E. (2019). Yol Gösterici Bir Öğretim Tasarımı Kuramı: C.M. Reıgeluth’un “Öğretimi Ayrıntılı Düzenleme Kuramı (The Elaboratıon Theory Of Instructıon)” - Bir Örnek Uygulama-, 2(1), 67–82. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/898218
  • Küçük, S., Yılmaz, R., Baydaş, Ö., & Göktaş, Y. (2014). Ortaokullarda Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(176). doi:http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3590
  • MEB. (2018). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programı (Ortaöğretim 9,10,11,12 Sınıflar), Ankara.
  • Önal, N. (2017). Artırılmış Gerçeklik Eğitim Uygulaması İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Akademik Motivasyonlarını Etkiler Mi? İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(5), 2847–2857. https://doi.org/10.15869/itobiad.347510
  • Parlak, B. (2017). Dijital Çağda Eğitim: Olanaklar ve Uygulamalar Üzerine Bir Analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. C.22, Kayfor15 Özel Sayısı, s.1741–1759.
  • Schreglmann, S. (2018). Developing Academic Motivation Scale for Learning Information Technology (AMSLIT): A Study of Validity and Reliability. Journal of Education and Learning; Vol. 7, No. 4, 145-153. DOI: https://doi.org/10.5539/jel.v7n4p145
  • Sırakaya, M., ve Sırakaya, D. A. (2018). Artırılmış Gerçekliğin Fen Eğitiminde Kullanımının Tutum ve Motivasyona Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(3), 887–905. https://doi.org/10.24106/kefdergi.415705
  • Sırakaya, S., ve Kılıç-Çakmak, E. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına Karşı Olan Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 16-18 Mayıs 2016, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • Soylu, M. S. (2019). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına Yönelik Eğitim Programının Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Tutum ve Görüşlerine Etkisi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Şahin, S. (2019). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının İlkokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Deyimleri Öğrenme Düzeylerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (6. baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Z. A., ve Batdı, V. (2016). A Meta-Analytic and Thematic Comparative Analysis of the Integration of Augmented Reality Applications into Education. Eğitim ve Bilim, 41(188). https://doi.org/10.15390/EB.2016.6707
  • Zandavi, S.M., Hu, Z., Chung, Y.Y., & Anaissi, A. (2019). Augmented Reality Vision Improving Educational Learning. Aust. J. Intell. Inf. Process. Syst., 15, 49-58.

EVALUATION OF AUGMENTED REALITY APPLICATIONS ACCORDING TO STUDENT VIEWS IN RELIGIOUS CULTURE AND MORAL KNOWLEDGE TEACHING

Yıl 2020, Cilt: 20 Sayı: 1, 201 - 219, 29.06.2020
https://doi.org/10.30627/cuilah.728433

Öz

In today's world where the Internet is becoming
widespread and mobile device technologies such as smartphones and tablets are
developing very rapidly, science and technological innovations show themselves
in every field, provide some convenience and it brings to mind to apply new
technologies in education. There are many applications that are predicted to be
used and used in education. Recently, one of them which is increasingly started
taking place in educational environments and have a multidimensional content,
are virtual or augmented reality applications. Augmented reality technology
makes learning more enjoyable and permanent while enriching education and
training environments. Considering the literature, while there are many studies
on the use of augmented reality technology as a teaching and learning material
in terms of different disciplines, it is noteworthy that it has not confirmed
any research on this subject in the field of religious education. This study
has aimed to analyze the effects of student attitudes to lesson of Religious
Culture and Moral Knowledge Teaching (RCMKT) which is taught with augmented
reality applications for this basic purpose, the mixed method has preferred, in
which qualitative and quantitative research methods are used together. In the
quantitative part of the research, pre-experimental pre-test - post-test model
with single group has been used. Within the framework of this pattern, 49
students in the 4th grade who study in Hatay Mustafa Kemal University education
faculty classroom teaching education program have been determined to examine
the change on the attitude towards the lesson of the students of RCMKT course
taught with the using augmented reality technology. “Religion Culture and Moral
Knowledge Attitude Survey” has been applied as a pre-test before the augmented
reality applications for participants who has been selected randomly on a
voluntary basis. The “Worship and Sacred Places in Islamic Religion” subject
has been taught to the participants by using augmented reality applications for
4 hours in the RCMKT course. The Survey, which has been applied to the
participants as a pre-test before the application, has been applied again as a
post-test after the activity and it has been examined whether there was a
difference between the scores obtained from both measurements. In the
qualitative part of the study, qualitative data’s has been obtained by
conducting interviews with the semi-structured interview questions at the end
of the application. As a outcome of the study, it has been determined that all
of the students participating in the study enjoyed the course which has been
processed with augmented reality applications. It has been determined that when the augmented reality applications are
used, the majority of students are more keen on RCMKT, they do not get bored from the lesson,
they can focus their attention better on the lesson, and they want to use the
augmented reality applications in other lessons. Lastly, in addition to the
fact that there are some technical problems in the use of augmented reality
applications by students, it is stated that the most frequently mentioned
problem is that there are not enough applications with Turkish language
support.

Kaynakça

  • Atasoy, B., Tosik-Gün, E., ve Kocaman-Karaoğlu, A. (2016). İlköğretim Öğrencilerinin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına Karşı Tutumlarının ve Güdülenme Durumlarının Belirlenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 18(2), 435–448.
  • Azuma, R. T (1997). A survey of virtual reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355-385. https://doi.org/10.1162/pres.1997.6.4.355 Bacca, J., Baldiris, S., Fabregat, R., Graf, S., ve Kinshuk. (2014). Augmented Reality Trends in Education: A Systematic Review of Research and Applications. Educational Technology & Society, 17 (4), 133–149.
  • Baki, A ve Gökçek, T. (2012). Karma Yöntem Araştırmalarına Genel Bir Bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1–21. Retrieved from http://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6156/82721
  • Baltacı, A. (2018). İslam Eğitim Tarihinde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Kullanımı: Tarihsel Bir Analiz, 12, 75–98. Retrieved from https://media.dem.org.tr/dir/dem/dem/yayin/goruntuleme/20181227161253_0.pdf
  • Baştürk, R. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. A. Tanrıöğen (Ed.) içinde, Deneme Modelleri (ss. 29-54). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakır, R., Solak, E., & Tan, S. S. (2016). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi İle İngilizce Kelime Öğretiminin Öğrenci Performansına Etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 45–58. http://gazipublishing.com/gazipub/index.php/GEBD/article/download/7/4
  • Demir, R. (2017). Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Din Öğretimi. Adana: Karahan Kitabevi.
  • Demir, R. (2019). “Sanal Gerçeklik Gözlüğüne Dayalı Din Öğretimine Yönelik Öğretmen Adaylarının Tutumu”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (Ek Sayı 1): 847-861. https://doi.org/10.33206/mjss.498303.
  • Demir, Rıdvan. (2020). “Din Öğretiminde Mobil Teknoloji Uygulamaları”, Uluslararası 5 Ocak Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi Tam Metin Kitabı, Ed. Hasan Çiftçi, Merve Kıdıryüz, 140-152, Adana: İksad Yayınları.
  • Doğan, R., ve Tosun, C. (2003). İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegam A Yayıncılık
  • Durak, A., ve Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2019). Artırılmış Gerçekliğin Eğitsel Uygulamaları Üzerine Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 468–481. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.46660-425148
  • Ergin, A., ve Karataş, H. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Başarı Odaklı Motivasyon Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(4), 868-887. doi: 10.16986/HUJE.2018036646
  • Farias, L., Dantas, R., ve Burlamaqui, A. (2011, September). Educ-AR: A tool for assist the creation of augmented reality content for education. In Virtual Environments Human-Computer Interfaces and Measurement Systems (VECIMS), 2011 IEEE International Conference on (pp. 1-5). IEEE.
  • Gümbür, Y. (2019). Sosyal Bilgiler Dersinde Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına, Tutumuna ve Motivasyonuna Etkisi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Gün, E. (2014). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Uzamsal Yeteneklerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güneş, A (2017). Din Öğretimi Materyalleri. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Kapucu, M. S. ve Yıldırım, İ. (2019). Türkiye'de Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Üzerine Eğitimde Yapılan Çalışmalara İlişkin Metodolojik Bir İnceleme. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi. (73), 26–46. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/785524
  • Korkmaz, M. (2017). Din Dersi Öğretmenlerinin Bir Öğretim Materyali Olarak Filmleri Kullanma Durumları. Bilimname, 35–66. https://doi.org/10.28949/bilimname.345561
  • Korkmaz, Mehmet. (2014) Din Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, Kayseri, Tezmer yay.
  • Kutlu, M. O., Uğuz, S. Günay, S., Etiz, B. ve Cihan, E. (2019). Yol Gösterici Bir Öğretim Tasarımı Kuramı: C.M. Reıgeluth’un “Öğretimi Ayrıntılı Düzenleme Kuramı (The Elaboratıon Theory Of Instructıon)” - Bir Örnek Uygulama-, 2(1), 67–82. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/898218
  • Küçük, S., Yılmaz, R., Baydaş, Ö., & Göktaş, Y. (2014). Ortaokullarda Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(176). doi:http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3590
  • MEB. (2018). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programı (Ortaöğretim 9,10,11,12 Sınıflar), Ankara.
  • Önal, N. (2017). Artırılmış Gerçeklik Eğitim Uygulaması İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Akademik Motivasyonlarını Etkiler Mi? İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(5), 2847–2857. https://doi.org/10.15869/itobiad.347510
  • Parlak, B. (2017). Dijital Çağda Eğitim: Olanaklar ve Uygulamalar Üzerine Bir Analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. C.22, Kayfor15 Özel Sayısı, s.1741–1759.
  • Schreglmann, S. (2018). Developing Academic Motivation Scale for Learning Information Technology (AMSLIT): A Study of Validity and Reliability. Journal of Education and Learning; Vol. 7, No. 4, 145-153. DOI: https://doi.org/10.5539/jel.v7n4p145
  • Sırakaya, M., ve Sırakaya, D. A. (2018). Artırılmış Gerçekliğin Fen Eğitiminde Kullanımının Tutum ve Motivasyona Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(3), 887–905. https://doi.org/10.24106/kefdergi.415705
  • Sırakaya, S., ve Kılıç-Çakmak, E. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına Karşı Olan Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 16-18 Mayıs 2016, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • Soylu, M. S. (2019). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına Yönelik Eğitim Programının Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Tutum ve Görüşlerine Etkisi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Şahin, S. (2019). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının İlkokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Deyimleri Öğrenme Düzeylerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (6. baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Z. A., ve Batdı, V. (2016). A Meta-Analytic and Thematic Comparative Analysis of the Integration of Augmented Reality Applications into Education. Eğitim ve Bilim, 41(188). https://doi.org/10.15390/EB.2016.6707
  • Zandavi, S.M., Hu, Z., Chung, Y.Y., & Anaissi, A. (2019). Augmented Reality Vision Improving Educational Learning. Aust. J. Intell. Inf. Process. Syst., 15, 49-58.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rıdvan Demir 0000-0002-6141-6638

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 28 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, R. (2020). “DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ DERSİ”NDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 20(1), 201-219. https://doi.org/10.30627/cuilah.728433
AMA Demir R. “DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ DERSİ”NDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). Haziran 2020;20(1):201-219. doi:10.30627/cuilah.728433
Chicago Demir, Rıdvan. “‘DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ DERSİ’NDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 20, sy. 1 (Haziran 2020): 201-19. https://doi.org/10.30627/cuilah.728433.
EndNote Demir R (01 Haziran 2020) “DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ DERSİ”NDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 20 1 201–219.
IEEE R. Demir, “‘DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ DERSİ’NDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 20, sy. 1, ss. 201–219, 2020, doi: 10.30627/cuilah.728433.
ISNAD Demir, Rıdvan. “‘DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ DERSİ’NDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 20/1 (Haziran 2020), 201-219. https://doi.org/10.30627/cuilah.728433.
JAMA Demir R. “DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ DERSİ”NDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2020;20:201–219.
MLA Demir, Rıdvan. “‘DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ DERSİ’NDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 20, sy. 1, 2020, ss. 201-19, doi:10.30627/cuilah.728433.
Vancouver Demir R. “DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ DERSİ”NDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2020;20(1):201-19.

Correspondence Address
Cukurova University, Faculty of Theology, Balcali Campus, 01330, Saricam/Adana.