Research Article
BibTex RIS Cite

SES TAKLİT TEORİSİ VE ARAPÇA’DAN BAŞKA DİL KONUŞANLARIN EĞİTİMİNDEKİ ETKİSİ

Year 2018, Issue: 40, 91 - 106, 28.06.2018

Abstract

Anadili Arapça olmayanların eğitimi alanında yapı ve içerik

düzeyinde gözle görülür gelişmelere şahit olmakta ve eğitim-öğretim

etkinliğinde meyve vermesi için yeni yöntemlerin icadına yönelik –bireysel ve

toplu- faaliyetler birbirleriyle yarışmaktadır. Bu meyanda biz de, seslerin

taklidi/simülasyonu fikri ile anlamlarını eğitim yetisini kolaylaştıran ve

yücelten bir odak noktası alarak yeni bir yöntem üzerinde durmak istiyoruz.

Zira kelimedeki ses ve anlam ilişkisi, kelimenin anlamını zihinlerde

yerleşmesine yardımcı olmaktadır. Bu tebliğ, lafzın, harflerdeki ses ritmiyle

karşılaştırılmasından sonra, öğreticiye, yeni kelimelerin kazanımında büyük

ufuklar açan ses taklid teorisini ele almaktadır. Bundan dolayı da

araştırmamızda, önce ses taklid düşüncesinin tanımını yapıp daha sonra elde

edilen verileri, lafız ile anlamı arasında gözlemlenen sessel denge yeteneğini

geliştirmek için anadili dili Arapça olmayanların eğitiminde uygulama

düzeyine geçirmeye çalışacağız.

Bize göre bu durum öğreten kişinin işini, yeni kelimelerin öğrenmesi

ve bu etkinlikte ses taklidi değerinin somutlaştığı, kelimelerin hatırlanmasında

işini kolaylaştıracaktır. Çalışmamızda bu iki merhaleye değindikten sonra

konuyla ilgili sonuç ve önerileri özetleyerek bu konunun Arapça eğitimindeki

görevini de ortaya koymaya çalışacağız.

References

  • الكريم.  ابن جني، أبو الفتح عثمان، الخصائص،عدد الأج ا زء: 3، تحقيق: محمد علي  النجار، ط 2، دار الهدى للطباعة و النشر،بيروت، بدون تاريخ طبع. ابن فارس، أبو الحسين أحمد)ت. 395 ه(، معجم مقاييس اللغة، تحقيق: عبد السلام 
Year 2018, Issue: 40, 91 - 106, 28.06.2018

Abstract

References

  • الكريم.  ابن جني، أبو الفتح عثمان، الخصائص،عدد الأج ا زء: 3، تحقيق: محمد علي  النجار، ط 2، دار الهدى للطباعة و النشر،بيروت، بدون تاريخ طبع. ابن فارس، أبو الحسين أحمد)ت. 395 ه(، معجم مقاييس اللغة، تحقيق: عبد السلام 
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Issue
Authors

Murad Kafi This is me

Mehmet Şirin Çıkar

Publication Date June 28, 2018
Submission Date April 23, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 40

Cite

APA Kafi, M., & Çıkar, M. Ş. (2018). SES TAKLİT TEORİSİ VE ARAPÇA’DAN BAŞKA DİL KONUŞANLARIN EĞİTİMİNDEKİ ETKİSİ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(40), 91-106.

Journal of Yüzüncü Yıl University Graduate School of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).