Bu
çalışmada ergenlerin problemli internet kullanımında internet kullanım süresi,
anne-babanın eğitim düzeyi ile anne-baba cep telefonu ve bilgisayar izlemesinin
görece rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. İstanbul ilinde yaşları 14 ile 18
arasında değişen 250 lise öğrencisiyle yapılan çalışmada Problemli İnternet
Kullanımı Ölçeği, Anne-Baba İzleme Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formuyla veriler
toplanmıştır. Gerçekleştirilen Hiyerarşik regresyon analizi sonucunda internet
kullanım süresi, babanın eğitim düzeyi ve anne-baba bilgisayar izlemesinin
birlikte ergenlerin problemli internet kullanımını %16 düzeyinde anlamlı olarak
yordadığı bulunmuştur. Anne eğitim düzeyi ve cep telefonu izlemesinin model
içindeki katkısı anlamlı bulunmazken, ergenin internet kullanım süresi ve
babanın eğitim düzeyinin, anne-baba bilgisayar izlemesine göre model içindeki
katkısının görece daha yüksek olduğu saptanmıştır.
Present study aimed to examine the relative role of time spent on the internet, parents’ educational
background and parental mobile phone and computer monitoring behaviors on problematic internet
use among adolescents. Participants of the study were 250 high school students from İstanbul aged
between 14 and 18. Problematic Internet Usage scale, Parental Monitoring Scale and Demografic
Information Form were used to collect data. Results of the hierarchical regression analysis revealed
that time spent on the internet, fathers’ education and parental computer monitoring together
accounted for the 16% of the variance in problematic internat use among adolescents. While mothers’
educational background and parental mobile phone monitoring had no significant contribution in the
model, time spent on the internet and fathers’ education were found to be stronger predictors of
problematic internet use than parental computer monitoring.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education, Psychology |
Journal Section | Volume:1, Issue:2 December |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 2 |