Research Article
BibTex RIS Cite

İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI

Year 2024, Volume: 28 Issue: 1, 335 - 354, 07.04.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1352066

Abstract

Müzeler, okul dışı öğrenme ortamlarından biri olup önemli bir bilgi ve birikim merkezleridir. Bu çalışmada, ilkokul öğretmenlerinin “müze” algıları incelenmiştir. Öğretmenlerin müzeyi nasıl algıladıkları, kavramsallaştırdıkları ve zihinlerinde nasıl bir müze şeması olduğu araştırılmıştır. Çalışma, nitel araştırma modeline dayalı olarak yürütülmüştür. Araştırma, temel nitel araştırma deseninde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Mersin ili Akdeniz, Mezitli, Toroslar ve Yenişehir ilçelerinde bulunan resmi ilkokullarda görev yapan 14 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Katılımcıların seçilmesinde, amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olanj ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler, görüşme yoluyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde kod, kategori, tema sistematiği kullanılarak hiyerarşik bir kodlama gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler genel olarak değerlendirildiğinde, katılımcıların müzeyi “tarih ve kültür”, “öğrenme ve kişisel gelişim” ve “maddi kanıt” odaklı olarak algıladıkları; müzeleri duyusal, eğitsel, sanatsal, tarihi ve kültürel içerikli mekânlar olarak gördükleri ve müzeyi kişiye bireysel, sosyal ve sanatsal bir deneyim kazandıran öğrenme mekânı olarak düşündükleri tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları, katılımcıların müzeyi müzeyle olan ilişkilerine göre tanımlama eğiliminde olduklarını göstermiştir. Araştırma bulguları, müzenin ilkokul öğretmenlerince üç farklı bağlamda anlaşıldığını ampirik olarak göstermekte ve öğretmenlerin müze algılarındaki bireysel farklılıklar için açık kanıtlar sağlamaktadır.

References

  • Alelis, G., Bobrowicz, A., & Ang, C. S. (2013). Exhibiting emotion: Capturing visitors’ emotional responses to museum artefacts. Lecture Notes in Computer Science, 47, 429-438.
Year 2024, Volume: 28 Issue: 1, 335 - 354, 07.04.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1352066

Abstract

References

  • Alelis, G., Bobrowicz, A., & Ang, C. S. (2013). Exhibiting emotion: Capturing visitors’ emotional responses to museum artefacts. Lecture Notes in Computer Science, 47, 429-438.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Information Systems (Other)
Journal Section Articles
Authors

Mert Çetin 0000-0002-2698-4699

Nilgün Dağ 0000-0002-5084-6472

Publication Date April 7, 2024
Submission Date August 29, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 28 Issue: 1

Cite

APA Çetin, M., & Dağ, N. (2024). İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28(1), 335-354. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1352066
AMA Çetin M, Dağ N. İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. April 2024;28(1):335-354. doi:10.20296/tsadergisi.1352066
Chicago Çetin, Mert, and Nilgün Dağ. “İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28, no. 1 (April 2024): 335-54. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1352066.
EndNote Çetin M, Dağ N (April 1, 2024) İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28 1 335–354.
IEEE M. Çetin and N. Dağ, “İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 28, no. 1, pp. 335–354, 2024, doi: 10.20296/tsadergisi.1352066.
ISNAD Çetin, Mert - Dağ, Nilgün. “İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28/1 (April 2024), 335-354. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1352066.
JAMA Çetin M, Dağ N. İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2024;28:335–354.
MLA Çetin, Mert and Nilgün Dağ. “İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 28, no. 1, 2024, pp. 335-54, doi:10.20296/tsadergisi.1352066.
Vancouver Çetin M, Dağ N. İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2024;28(1):335-54.