Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖÇ VE KÜLTÜR KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARI

Year 2023, Volume: 13 Issue: 2, 1205 - 1218, 31.05.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1128131

Abstract

Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının göç ve kültür kavramlarına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesidir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında Bursa Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programında öğrenim gören 135 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, öğrencilerin “Göç/kültür ....... gibidir; çünkü .......” cümlelerinin yazılı olduğu formları tamamlamalarıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Öğrencilerin oluşturdukları metaforlar ayrıca ortak özellikleri bakımından kategorize edilmiştir.
Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, katılımcıların büyük bir çoğunluğu göç kavramını ayrılık, değişim, kuş, taşınmak mataforalarıyla ilişkilendirmiştir. Kültür kavramı için geliştirilen metaforlar daha çok gökkuşağı, insan ve kimlik üzerinedir. Kavramlara ilişkin oluşturulan kategorilerde göç kavramının en fazla “kayıp yalnızlık olarak göç” kategorisi altında, kültür kavramının ise “kimlik olarak kültür” kategorisi altında bir araya geldiği görülmektedir

References

  • Adıgüzel, Y. (2018). Göç sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Aktan, C. C. (2003). Değişim çağında yönetim. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Cevizci, A. (2010). Eğitim sözlüğü. İstanbul: Say Yayınları.
  • Marshall, C. & Rossman, G. B. (2014). Designing qualitative research. New York: Sage. Publications.
  • Mutluer, M. (2003), Uluslararası göçler ve Türkiye. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Uygur, N. (2018). Kültür kuramı. İstanbul: Yapı kredi yayınları.
  • Saban, A. ve Ersoy, A. (2017). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yanık, C. (2013). Dünyada ve Türkiye’de çokkültürlülük. Ankara: Sentez Yayıncılık.
Year 2023, Volume: 13 Issue: 2, 1205 - 1218, 31.05.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1128131

Abstract

References

  • Adıgüzel, Y. (2018). Göç sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Aktan, C. C. (2003). Değişim çağında yönetim. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Cevizci, A. (2010). Eğitim sözlüğü. İstanbul: Say Yayınları.
  • Marshall, C. & Rossman, G. B. (2014). Designing qualitative research. New York: Sage. Publications.
  • Mutluer, M. (2003), Uluslararası göçler ve Türkiye. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Uygur, N. (2018). Kültür kuramı. İstanbul: Yapı kredi yayınları.
  • Saban, A. ve Ersoy, A. (2017). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yanık, C. (2013). Dünyada ve Türkiye’de çokkültürlülük. Ankara: Sentez Yayıncılık.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Elif Alkar 0000-0002-5048-6470

Early Pub Date May 26, 2023
Publication Date May 31, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Alkar, E. (2023). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖÇ VE KÜLTÜR KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARI. Trakya Eğitim Dergisi, 13(2), 1205-1218. https://doi.org/10.24315/tred.1128131