Research Article
BibTex RIS Cite

İkincil Konut Sahiplerinin Yiyecek Tercihleri

Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 167 - 180, 15.06.2021

Abstract

Bu çalışmanın amacı; ikincil konut sahiplerinin
gastronomik kişilik özelliklerinin, yiyecek tercihlerinin, bu tercihler altında
yatan sebeplerin ve de yiyecek tercihlerinde aile etkisinin belirlenmesidir.
Erdek yöresi 10 ikincil konut sahibi
araştırma örneklemini oluşturmaktadır.
Alan
yazın taraması sonucunda yarı-yapılandırılmış mülakat soru formu
hazırlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi ve betimsel
analiz uygulanan çalışmada derinlemesine görüşme tekniği ile katılımcılardan
veriler toplanmıştır. Verilere analizler
MAXQDA Analytics Pro programı üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunluğunun deniz mahsullerini, zeytinyağlı sebzeleri ve beyaz-kırmızı etleri tercih ettikleri,
bu tercihlerinde özellikle sağlık,
tazelik ve lezzet
faktörünün etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca
katılımcılarda neofobik ve neofilik kişilik özelliklerine
rastlanmıştır.

References

  • Aslan, Z., Güneren, E. & Çoban, G. (2014). Destinasyon Markalaşma Sürecinde Yöresel Mutfağın Rolü: Nevşehir Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (4), 3-13.
  • Bayrakçı, S. & Akdağ, G. (2016). Yerel Yemek Tüketim Motivasyonlarının Turistlerin Tekrar Ziyaret Eğilimlerine Etkisi: Gaziantep’i Ziyaret Eden Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(1), 96 – 110.
  • Beerli, A. & Martin, J.D. (2004). Factors Influencing Destination Image, Annals of Tourism Research, 31, 657-681.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 25. Baskı. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Chang, R. C. Y., Kivela, J. & Mak, A. H. N. (2010). Food Preferences of Chinese Tourists, Annals of Tourism Research, 4, 989-1011.
  • Cohen, E. & Avieli, N. (2004). Food in Tourism: Attraction and Impediment, Annals of Tourism Research, 31(4), 755–778.
  • Crompton, J. L. (1979). Motivation for Pleasure Vacation, Annals of Tourism Research, 6(4), 408-424.
  • Fischler, C. (1988). Food, Self and Identify, Social Science Information, 27, 275–292.
  • Gezimanya (T.y.). Erdek Mutfağı, https://gezimanya.com/turkiye/erdek-mutfagi Erişim tarihi: 26.09.2018.
  • Girgin, G.Y. (2018). Yerel Gıdaların Tüketilmesine Yönelik Turist Motivasyonlarının Ölçülmesi: Antalya’da Bir Uygulama, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı), 793-810.
  • Kim, Y. G., Eves, A. & Scarles, C. (2009). Building a Model of Local Food Consumption on Trips and Holidays: A Grounded Theory Approach, International Journal of Hospitality Management, 28 (3), 423-431.
  • Kozak, M. & Duman, T. (2011). İkinci Konutların Turizm Sektörüne Kazandırılması: Muğla İli Datça İlçesi Örneği, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12 (2), 226-242.
  • Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Source Book, California: Sage.
  • Nebioğlu, O. (2018). Turistlerin Yemek Tüketim Davranışları Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme, Turizm Akademik Dergisi, 5 (1), 124-136.
  • Neuman, W.L. (2007). Basics of Social Research Methods Qualitative and Quantitative Approaches. 2. Baskı, Allyn and Bacon: Boston.
  • Prescott, J., Young, O., O’Neill, L., Yau, N. J. N. & Stevens, R. (2002). Motives for Food Choice: A Comparison of Consumers from Japan, Taiwan, Malaysia and New Zealand. Food Quality and Preference, 13, 489–495.
  • Randall, E. & Sanjur, D. (1981). Food Preferences: Their Conceptualisation and Relationship to Consumption, Ecology of Food and Nutrition, 11(3), 151–161.
  • Rozin, P. & Vollmecke, T. A. (1986). Food Likes and Dislikes, Annual Review of Nutrition, 6, 433–456.
  • Semerci, H. & Akbaba, A. (2018). Bodruma Gelen Uluslararası Ziyaretçilerin Yerel Yemek Tüketimindeki Motivasyon Faktörlerinin Değerlendirilmesi, International Journal of Contemporary Tourism Research, 1, 41 – 57.
  • Sparks, B., Bowen, J. & Klag, S. (2003). Restaurants and The Tourist Market, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 15 (1), 6-13.
  • Sönmez, V. & Alacapınar, F. (2014). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı.
  • Şener, S., Bahçeci, V., Doğru, H., Sel, G., Ertaş, M., Songür, S. & Tütüncü, Ö. (2017). Turizm Alanındaki Nitel Araştırmaların Güvenirlik ve Geçerlik Ölçütleri Kapsamında Değerlendirilmesi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 28(1), 7 – 26.
  • Quan, S. & Wang, N. (2004). Towards a Structural Model of the Tourist Experience: An Illustration from Food Experience in Tourism, Tourism Management, 25(3), 297–305.
  • Wolcott, H. F. (1994). Transforming Qualitative Data: Description, Analysis and Interpretation, Newbury Park, CA: Sage.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 10. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zağralı, E. & Akbaba, A. (2015). Turistlerin Destinasyon Seçiminde Yöresel Yemeklerin Rolü: İzmir Yarımadası’nı Ziyaret Eden Turistlerin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma, Journal of Yasar University, 10 (40), 6633-6644.
Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 167 - 180, 15.06.2021

Abstract

References

  • Aslan, Z., Güneren, E. & Çoban, G. (2014). Destinasyon Markalaşma Sürecinde Yöresel Mutfağın Rolü: Nevşehir Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (4), 3-13.
  • Bayrakçı, S. & Akdağ, G. (2016). Yerel Yemek Tüketim Motivasyonlarının Turistlerin Tekrar Ziyaret Eğilimlerine Etkisi: Gaziantep’i Ziyaret Eden Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(1), 96 – 110.
  • Beerli, A. & Martin, J.D. (2004). Factors Influencing Destination Image, Annals of Tourism Research, 31, 657-681.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 25. Baskı. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Chang, R. C. Y., Kivela, J. & Mak, A. H. N. (2010). Food Preferences of Chinese Tourists, Annals of Tourism Research, 4, 989-1011.
  • Cohen, E. & Avieli, N. (2004). Food in Tourism: Attraction and Impediment, Annals of Tourism Research, 31(4), 755–778.
  • Crompton, J. L. (1979). Motivation for Pleasure Vacation, Annals of Tourism Research, 6(4), 408-424.
  • Fischler, C. (1988). Food, Self and Identify, Social Science Information, 27, 275–292.
  • Gezimanya (T.y.). Erdek Mutfağı, https://gezimanya.com/turkiye/erdek-mutfagi Erişim tarihi: 26.09.2018.
  • Girgin, G.Y. (2018). Yerel Gıdaların Tüketilmesine Yönelik Turist Motivasyonlarının Ölçülmesi: Antalya’da Bir Uygulama, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı), 793-810.
  • Kim, Y. G., Eves, A. & Scarles, C. (2009). Building a Model of Local Food Consumption on Trips and Holidays: A Grounded Theory Approach, International Journal of Hospitality Management, 28 (3), 423-431.
  • Kozak, M. & Duman, T. (2011). İkinci Konutların Turizm Sektörüne Kazandırılması: Muğla İli Datça İlçesi Örneği, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12 (2), 226-242.
  • Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Source Book, California: Sage.
  • Nebioğlu, O. (2018). Turistlerin Yemek Tüketim Davranışları Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme, Turizm Akademik Dergisi, 5 (1), 124-136.
  • Neuman, W.L. (2007). Basics of Social Research Methods Qualitative and Quantitative Approaches. 2. Baskı, Allyn and Bacon: Boston.
  • Prescott, J., Young, O., O’Neill, L., Yau, N. J. N. & Stevens, R. (2002). Motives for Food Choice: A Comparison of Consumers from Japan, Taiwan, Malaysia and New Zealand. Food Quality and Preference, 13, 489–495.
  • Randall, E. & Sanjur, D. (1981). Food Preferences: Their Conceptualisation and Relationship to Consumption, Ecology of Food and Nutrition, 11(3), 151–161.
  • Rozin, P. & Vollmecke, T. A. (1986). Food Likes and Dislikes, Annual Review of Nutrition, 6, 433–456.
  • Semerci, H. & Akbaba, A. (2018). Bodruma Gelen Uluslararası Ziyaretçilerin Yerel Yemek Tüketimindeki Motivasyon Faktörlerinin Değerlendirilmesi, International Journal of Contemporary Tourism Research, 1, 41 – 57.
  • Sparks, B., Bowen, J. & Klag, S. (2003). Restaurants and The Tourist Market, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 15 (1), 6-13.
  • Sönmez, V. & Alacapınar, F. (2014). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı.
  • Şener, S., Bahçeci, V., Doğru, H., Sel, G., Ertaş, M., Songür, S. & Tütüncü, Ö. (2017). Turizm Alanındaki Nitel Araştırmaların Güvenirlik ve Geçerlik Ölçütleri Kapsamında Değerlendirilmesi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 28(1), 7 – 26.
  • Quan, S. & Wang, N. (2004). Towards a Structural Model of the Tourist Experience: An Illustration from Food Experience in Tourism, Tourism Management, 25(3), 297–305.
  • Wolcott, H. F. (1994). Transforming Qualitative Data: Description, Analysis and Interpretation, Newbury Park, CA: Sage.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 10. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zağralı, E. & Akbaba, A. (2015). Turistlerin Destinasyon Seçiminde Yöresel Yemeklerin Rolü: İzmir Yarımadası’nı Ziyaret Eden Turistlerin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma, Journal of Yasar University, 10 (40), 6633-6644.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Havva Gözgeç 0000-0003-3891-8960

Cevdet Avcıkurt 0000-0002-9169-9763

Publication Date June 15, 2021
Submission Date March 3, 2019
Acceptance Date February 24, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Gözgeç, H., & Avcıkurt, C. (2021). İkincil Konut Sahiplerinin Yiyecek Tercihleri. Turizm Akademik Dergisi, 8(1), 167-180.
AMA Gözgeç H, Avcıkurt C. İkincil Konut Sahiplerinin Yiyecek Tercihleri. Turizm Akademik Dergisi. June 2021;8(1):167-180.
Chicago Gözgeç, Havva, and Cevdet Avcıkurt. “İkincil Konut Sahiplerinin Yiyecek Tercihleri”. Turizm Akademik Dergisi 8, no. 1 (June 2021): 167-80.
EndNote Gözgeç H, Avcıkurt C (June 1, 2021) İkincil Konut Sahiplerinin Yiyecek Tercihleri. Turizm Akademik Dergisi 8 1 167–180.
IEEE H. Gözgeç and C. Avcıkurt, “İkincil Konut Sahiplerinin Yiyecek Tercihleri”, Turizm Akademik Dergisi, vol. 8, no. 1, pp. 167–180, 2021.
ISNAD Gözgeç, Havva - Avcıkurt, Cevdet. “İkincil Konut Sahiplerinin Yiyecek Tercihleri”. Turizm Akademik Dergisi 8/1 (June 2021), 167-180.
JAMA Gözgeç H, Avcıkurt C. İkincil Konut Sahiplerinin Yiyecek Tercihleri. Turizm Akademik Dergisi. 2021;8:167–180.
MLA Gözgeç, Havva and Cevdet Avcıkurt. “İkincil Konut Sahiplerinin Yiyecek Tercihleri”. Turizm Akademik Dergisi, vol. 8, no. 1, 2021, pp. 167-80.
Vancouver Gözgeç H, Avcıkurt C. İkincil Konut Sahiplerinin Yiyecek Tercihleri. Turizm Akademik Dergisi. 2021;8(1):167-80.