BibTex RIS Cite

-

Year 2008, Issue: 17, 45 - 67, 26.09.2013

Abstract

-

References

  • Anderson, J., 1986, Teaching Map Skills: An inductive approach. Published by the National Council For Geographic Education. Indiana, PA.
  • Bent, B., 1999, Cartography: Thematic Map Design. Published by McGraw-Hill Companies Inc., New York.
  • Coşkun, M., 2004, Coğrafya Öğretiminde Kubaşık (İşbirliğiyle) Öğrenme. Kastamonu Eğitim Dergisi, sayı 12, no 1, Kastamonu.
  • Doğanay, H. 1993, Coğrafya’da Metodoloji: Genel Metodlar ve Özel Öğretim Metodları, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Kitapları Dizisi, İstanbul.
  • Doğanay, H., 1997, Coğrafya’ya Giriş 1: Genel Yöntemler, İlkeler ve Fiziki Coğrafya’ya Giriş, Öz Eğitim Yay. No:17, Konya.
  • Duman, B., Girgin, M., “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Harita Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri”. Doğu Coğrafya Dergisi, sayı 17, s. 185-203. Çizgi Kitabevi Konya.
  • GFL (Geography For Life)., 1994, The National Geography Standarts 1994. Washington D.C.: Geography Education Standarts Project,
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı)., 2005, Coğrafya Dersi Öğretimi Programı (9., 10., 11. ve 12. sınıflar), Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Lambert, D., Balderstone, D., 2000, Learning to Teach Geography in the Secondary School. Rouledge Falmer London. Great Britain.
  • Özey, R. Demirci, A., Ünlü, M., Çomak, N., -2006, Ortaöğretim Coğrafya-9 Yardımcı Kitabı, Okyanus Yayıncılık, İstanbul.
  • Özgüç, N., 1984, Beşeri Coğrafya’da Veri Toplama ve Değerlendirme Yöntemleri, İstanbul Üniv. Edebiyat Fak. Yay. No:2511, 2.Baskı, İstanbul.
  • Taş, H.İ., 2003, “Zihinsel Haritalama ve Öğrencilerin Zihni Haritalarını Geliştirme Yolları”, Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 8, Temmuz-2003, İstanbul.
  • Ünlü, M., Üçışık, S., Özey, R., 2002, “Coğrafya Eğitim ve Öğretiminde Haritaların Önemi”, Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 5, İstanbul.

9. SINIFTA DİLSİZ HARİTALARIN KULLANIMINA YÖNELİK AKTİVİTE ÖNERİLERİ

Year 2008, Issue: 17, 45 - 67, 26.09.2013

Abstract

Güncellenen Coğrafya Öğretim Programı’nda belirtilen amaçlara ve
kazanımlara erişmede derste uygulanacak etkinliklerin önemi yadsınamaz. Bu
amaçla programda belirlenen kazanımlara ulaşmada etkinlik örneklerine
yönelik öneriler geliştirmek yararlı olacaktır. Coğrafya Öğretim Programı’nda
kazanımlara ulaşmada dilsiz harita etkinlikleri önemli bir işlev üstlenebilir.
Dilsiz harita aktivitelerinin sonuçları, bireylerin zihni haritalarındaki eksiklerin
ve hataların belirlenmesinde ve zihni haritalarının kuvvetlendirilmesinde
öğretmenlere önemli ipuçları verirler. Dilsiz harita aktiviteleri, coğrafya
konularının öğretilmesi, uygulama yapılması, ölçme ve değerlendirmesinde
yarar sağlar. Bu aktiviteler neticesinde öğrencilerin öğrenmesi ve gelişimiyle
ilgili elde edilen sonuçlar öğretmenler tarafından kullanılacağı gibi öğrencinin
kendini değerlendirmesine ve kişisel hedefler belirlemesine de yardımcı olur.
Bu çalışmada, ortaöğretim coğrafya öğretim programının 9. sınıfa ait
harita becerisi gerektiren kazanımlarına yönelik dilsiz haritalara ilişkin örnek
etkinlik önerileri verilmiştir. Kazanımlara yönelik etkinlik örnekleri sunularak,
kazanımlara erişmenin kolaylaştırılması hedeflenmiştir. Lise 1. sınıftaki
coğrafya dersinin kazanımlarının 25’i yani % 80’i harita becerisi
gerektirmektedir. Bu çalışmada, söz konusu 25 kazanımın her biri için dilsiz
haritalara ilişkin etkinlik önerisine yer verilmiştir.

References

  • Anderson, J., 1986, Teaching Map Skills: An inductive approach. Published by the National Council For Geographic Education. Indiana, PA.
  • Bent, B., 1999, Cartography: Thematic Map Design. Published by McGraw-Hill Companies Inc., New York.
  • Coşkun, M., 2004, Coğrafya Öğretiminde Kubaşık (İşbirliğiyle) Öğrenme. Kastamonu Eğitim Dergisi, sayı 12, no 1, Kastamonu.
  • Doğanay, H. 1993, Coğrafya’da Metodoloji: Genel Metodlar ve Özel Öğretim Metodları, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Kitapları Dizisi, İstanbul.
  • Doğanay, H., 1997, Coğrafya’ya Giriş 1: Genel Yöntemler, İlkeler ve Fiziki Coğrafya’ya Giriş, Öz Eğitim Yay. No:17, Konya.
  • Duman, B., Girgin, M., “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Harita Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri”. Doğu Coğrafya Dergisi, sayı 17, s. 185-203. Çizgi Kitabevi Konya.
  • GFL (Geography For Life)., 1994, The National Geography Standarts 1994. Washington D.C.: Geography Education Standarts Project,
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı)., 2005, Coğrafya Dersi Öğretimi Programı (9., 10., 11. ve 12. sınıflar), Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Lambert, D., Balderstone, D., 2000, Learning to Teach Geography in the Secondary School. Rouledge Falmer London. Great Britain.
  • Özey, R. Demirci, A., Ünlü, M., Çomak, N., -2006, Ortaöğretim Coğrafya-9 Yardımcı Kitabı, Okyanus Yayıncılık, İstanbul.
  • Özgüç, N., 1984, Beşeri Coğrafya’da Veri Toplama ve Değerlendirme Yöntemleri, İstanbul Üniv. Edebiyat Fak. Yay. No:2511, 2.Baskı, İstanbul.
  • Taş, H.İ., 2003, “Zihinsel Haritalama ve Öğrencilerin Zihni Haritalarını Geliştirme Yolları”, Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 8, Temmuz-2003, İstanbul.
  • Ünlü, M., Üçışık, S., Özey, R., 2002, “Coğrafya Eğitim ve Öğretiminde Haritaların Önemi”, Marmara Coğrafya Dergisi, sayı 5, İstanbul.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Alaattin Kızılçaoğlu

Mehmet Ünlü

Publication Date September 26, 2013
Published in Issue Year 2008 Issue: 17

Cite

APA Kızılçaoğlu, A., & Ünlü, M. (2013). 9. SINIFTA DİLSİZ HARİTALARIN KULLANIMINA YÖNELİK AKTİVİTE ÖNERİLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi(17), 45-67.
AMA Kızılçaoğlu A, Ünlü M. 9. SINIFTA DİLSİZ HARİTALARIN KULLANIMINA YÖNELİK AKTİVİTE ÖNERİLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. October 2013;(17):45-67.
Chicago Kızılçaoğlu, Alaattin, and Mehmet Ünlü. “9. SINIFTA DİLSİZ HARİTALARIN KULLANIMINA YÖNELİK AKTİVİTE ÖNERİLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 17 (October 2013): 45-67.
EndNote Kızılçaoğlu A, Ünlü M (October 1, 2013) 9. SINIFTA DİLSİZ HARİTALARIN KULLANIMINA YÖNELİK AKTİVİTE ÖNERİLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi 17 45–67.
IEEE A. Kızılçaoğlu and M. Ünlü, “9. SINIFTA DİLSİZ HARİTALARIN KULLANIMINA YÖNELİK AKTİVİTE ÖNERİLERİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, no. 17, pp. 45–67, October 2013.
ISNAD Kızılçaoğlu, Alaattin - Ünlü, Mehmet. “9. SINIFTA DİLSİZ HARİTALARIN KULLANIMINA YÖNELİK AKTİVİTE ÖNERİLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 17 (October 2013), 45-67.
JAMA Kızılçaoğlu A, Ünlü M. 9. SINIFTA DİLSİZ HARİTALARIN KULLANIMINA YÖNELİK AKTİVİTE ÖNERİLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:45–67.
MLA Kızılçaoğlu, Alaattin and Mehmet Ünlü. “9. SINIFTA DİLSİZ HARİTALARIN KULLANIMINA YÖNELİK AKTİVİTE ÖNERİLERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 17, 2013, pp. 45-67.
Vancouver Kızılçaoğlu A, Ünlü M. 9. SINIFTA DİLSİZ HARİTALARIN KULLANIMINA YÖNELİK AKTİVİTE ÖNERİLERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(17):45-67.