Research Article
BibTex RIS Cite

SİVİL TOPLUMDAN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINA: TRABZON EĞİTİM SENDİKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2021, Volume: 7 Issue: 13, 249 - 263, 30.12.2021
https://doi.org/10.31765/karen.892527

Abstract

Sendikalar, iş görenlerin ve işverenlerin ekonomik, toplumsal ve kültürel çıkarlarını korumak ve geliştirmek amacıyla kurdukları tüzel kişiliği olan yapılanmalardır. Çalışma hayatı standartlarının yükseltilmesine önemli katkılar sunmaktadırlar. Türkiye’de milli eğitim sisteminin kalitesinin yükselmesi, eğitim çalışanlarının yeterlik düzeylerinin yükselmesi ve iş koşularının daha nitelikli hale gelmesi eğitim iş kolundaki sendikaların önemli bir rolü vardır. Araştırma ile bu iş kolunda faaliyet gösteren eğitim sendikalarının amaç, örgüt yapısı, işleyiş ve faaliyetleri doğrultusunda, işleyişlerine ilişkin karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve eğitime yönelik görüşlerini belirlemek amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yaklaşımı içinde yürütülen bu araştırmada, sendika yöneticilerinden işleyişlerine ilişkin sorunlar ve eğitime yönelik görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme tekniğine bağlı kalınarak toplanmıştır. Araştırmaya, Trabzon’da eğitim iş kolunda faaliyet gösteren ve üye sayısı en fazla olan dört büyük sendikanın (Türk Eğitim-Sen, Eğitim-Sen, Eğitim-İş, Eğitim Bir-Sen) temsilcileri -başkan, başkan yardımcısı ve/veya sekreter- olarak görev yapan 8 kişi dâhil edilmiştir. Araştırma kapsamında toplanan veriler betimsel analize tabi tutulmuş; belirli temalar altında bir araya getirilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, eğitim sendikalarının çeşitliliği ve belli bir ideoloji ya da siyasal zemine yaslanarak faaliyet yürütmelerinin, sendikaların işlevselliğini olumsuz yönde etkilediği ve güçlerini zayıflattığı gözlenmiştir. Eğitim sendikalarının siyasi partilerle ilişkisinin önemli bir sorun olarak görüldüğü tespit edilmiştir. Eğitim meslek grubundaki kişilerin bu iş kolundaki sendikalara üyelik sürecine ilişkin olumsuz tutumları aktarılmış; üyeliklerinde genelde bireysel çıkarlar-tayin-atama-mevki vb.-nezdinde gerçekleştirildiği belirtilmiş; sürece ilişkin önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Avrupa Komisyonu (AK) Türkiye Temsilciliği. (2001). Sivil Toplum İşbaşında, Ankara.
Year 2021, Volume: 7 Issue: 13, 249 - 263, 30.12.2021
https://doi.org/10.31765/karen.892527

Abstract

References

  • Avrupa Komisyonu (AK) Türkiye Temsilciliği. (2001). Sivil Toplum İşbaşında, Ankara.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mine Gozubuyuk Tamer 0000-0001-6362-7626

Publication Date December 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 13

Cite

APA Gozubuyuk Tamer, M. (2021). SİVİL TOPLUMDAN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINA: TRABZON EĞİTİM SENDİKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 7(13), 249-263. https://doi.org/10.31765/karen.892527
AMA Gozubuyuk Tamer M. SİVİL TOPLUMDAN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINA: TRABZON EĞİTİM SENDİKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. KAREN. December 2021;7(13):249-263. doi:10.31765/karen.892527
Chicago Gozubuyuk Tamer, Mine. “SİVİL TOPLUMDAN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINA: TRABZON EĞİTİM SENDİKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi 7, no. 13 (December 2021): 249-63. https://doi.org/10.31765/karen.892527.
EndNote Gozubuyuk Tamer M (December 1, 2021) SİVİL TOPLUMDAN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINA: TRABZON EĞİTİM SENDİKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi 7 13 249–263.
IEEE M. Gozubuyuk Tamer, “SİVİL TOPLUMDAN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINA: TRABZON EĞİTİM SENDİKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, KAREN, vol. 7, no. 13, pp. 249–263, 2021, doi: 10.31765/karen.892527.
ISNAD Gozubuyuk Tamer, Mine. “SİVİL TOPLUMDAN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINA: TRABZON EĞİTİM SENDİKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi 7/13 (December 2021), 249-263. https://doi.org/10.31765/karen.892527.
JAMA Gozubuyuk Tamer M. SİVİL TOPLUMDAN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINA: TRABZON EĞİTİM SENDİKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. KAREN. 2021;7:249–263.
MLA Gozubuyuk Tamer, Mine. “SİVİL TOPLUMDAN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINA: TRABZON EĞİTİM SENDİKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, vol. 7, no. 13, 2021, pp. 249-63, doi:10.31765/karen.892527.
Vancouver Gozubuyuk Tamer M. SİVİL TOPLUMDAN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINA: TRABZON EĞİTİM SENDİKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. KAREN. 2021;7(13):249-63.

Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi Açık Erişim bir dergidir ve yayımladığı içeriği doğrudan açık erişime sunar. Dergi, yayımladığı içerikle bilimin Açık Erişim politikasıyla desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bilinen standartlarda kaynak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma, dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) lisansı aracılığıyla kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için dergi editöründen izin alınması gereklidir.

 

Creative Commons Lisansı
Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi'nin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.