BibTex RIS Cite

Turistlerin destinasyon seçiminde rol oynayan bir etken olarak yerel mutfaklar: İzmir Yarımadası’nı ziyaret eden turistlerin algılamaları üzerine bir araştırma

Year 2015, Volume: 1 Issue: 2, 97 - 106, 01.07.2015
https://doi.org/10.24288/jttr.202827

Abstract

Bu çalışmada İzmir Yarımada örneği üzerinde yerel yemeklerin turistler açısından ne derecede çekicilik unsuru oluşturduğu araştırılmıştır. Çalışma kapsamında İzmir Yarımadası’nı ziyaret eden yerli ve yabancı turistler üzerinde (n=430) bir alan araştırması yapılarak, turistlerin düşünceleri ve algılamaları çerçevesinde ortaya çıkan veriler irdelenmiştir. Çalışma sonucunda turistlerin Yarımada’yı tercihlerinde yerel yemeklerin belirleyici bir rol oynamadığı, ancak yerel yemekleri beğendikleri ve tanıtım eksikliğinin söz konusu olduğu belirlenmiştir.


References

  • Albayrak, A. (2013). Farklı Milletlerden Turistlerin Türk Mutfağına İlişkin Görüşlerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma, Journal of Yasar University, 3 (8), 5049-5063.
  • Altunışık R., Coşkun R., Bayraktaroğlu S., Yıldırım E. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı. İstanbul: Sakarya Kitabevi.
  • Aslan, Z. Güneren, E., Çoban, G. (2014). Destinasyon Markalaşma Sürecinde Yöresel Mutfağın Rolü: Nevşehir Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (4), 3-13.
  • Dilsiz, B., (2010). Türkiye’de Gastronomi ve Turizm (İstanbul Örneği), (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ABD.
  • Fox, R. (2007), “Reinventing the gastronomic identity of Croatian tourist destinations”, Hospitality Management, 26, 546-559.
  • Göker, G., (2011). Destinasyon Çekicilik Unsuru Olarak Mutfak Turizmi (Balıkesir İli Örneği), (Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hamlacıbaşı, F.Ü., (2008). Yiyecek Turizmi ve Yiyecek Turizmi Açısından Bozcaada’nın Kaynakları, (Yüksek Lisans Tezi), Çanakkale: Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kılıç, B ve Bekar, A. (2012). “Turistlerin Gelir Düzeylerine Göre Destinasyondaki Gastronomi Turizmi Etkinliklerine Katılımları”, 2. Kırsal Turizm Sempozyumu, Aksaray.
  • Kivela, J.J., Crotts, J.C., (2005). Gastronomy Tourism, Journal of Culinary Science & Technology, 4 (2-3), 39-55. Kültür ve Turizm Bakanlığı Resmi İnternet Sitesi, http://goo.gl/uyr66M, Erişim Tarihi: 12.06.2013.
  • Lopez-Guzman, T. ve Sanchez_Canizares, S. (2012). Gastronomy, Tourism and Destination Differentiation: A Case Study in Spain. Review of Economics & Finance, 1, 63-72.
  • Okumuş, B., Okumuş, F. ve McKercher, B. (2005). Incorporatin Local and International Cuisines in The Marketing of Tourism Destinations: The Cases of Hong Kong and Turkey. Tourism Management 28, 253–261.
  • Özedincik, S. (2007). Gürs: Gastronomi turizmiyle milyonlarca Euro kazanırız, Sabah Gazetesi, Erişim Tarihi: 05.06.2010.
  • Pullphothong L., Sopha, C. (2013). Gastronomic Tourism in Ayutthaya, Thailand. Proceedings of the International Conference on Tourism, Transport, and Logistics, 1416 February, France. (http://icttl.net/var/materials/pdf/Conferences/ICTTL%20 2013.pdf. Erişim tarihi: 12.02.2015).
  • Rand, G.E., Heath, E., (2006). Towards a Framework for Food Tourism as an Element of Destination Marketing, Current Issues in Tourism, Department Consumer Science, University of Pretoria, South Africa b Department of Tourism Management, University of Pretoria, South Africa.
  • Sekaran, U., (2000). Research Methods for Business: A Skill-Building Approach, 4.Baskı. New York, NY: John Wiley and Sons, Inc.

Local cuisines as a factor in tourist destination choice: A study on the perceptions of tourists visiting İzmir Peninsula

Year 2015, Volume: 1 Issue: 2, 97 - 106, 01.07.2015
https://doi.org/10.24288/jttr.202827

Abstract

This study aims to present the attractiveness level of local food for tourists visiting İzmir Peninsula. Within the scope of this study, a field study was done on foreign tourists and domestic tourists visiting İzmir Peninsula (n=430) and data obtained from ideas and perceptions of tourists were examined. As a result of this study, local food did not play a determinant role in tourists’ destination choice of the peninsula; however they enjoyed the local food and there was a lack of promotion and advertising.


References

  • Albayrak, A. (2013). Farklı Milletlerden Turistlerin Türk Mutfağına İlişkin Görüşlerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma, Journal of Yasar University, 3 (8), 5049-5063.
  • Altunışık R., Coşkun R., Bayraktaroğlu S., Yıldırım E. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı. İstanbul: Sakarya Kitabevi.
  • Aslan, Z. Güneren, E., Çoban, G. (2014). Destinasyon Markalaşma Sürecinde Yöresel Mutfağın Rolü: Nevşehir Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (4), 3-13.
  • Dilsiz, B., (2010). Türkiye’de Gastronomi ve Turizm (İstanbul Örneği), (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ABD.
  • Fox, R. (2007), “Reinventing the gastronomic identity of Croatian tourist destinations”, Hospitality Management, 26, 546-559.
  • Göker, G., (2011). Destinasyon Çekicilik Unsuru Olarak Mutfak Turizmi (Balıkesir İli Örneği), (Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hamlacıbaşı, F.Ü., (2008). Yiyecek Turizmi ve Yiyecek Turizmi Açısından Bozcaada’nın Kaynakları, (Yüksek Lisans Tezi), Çanakkale: Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kılıç, B ve Bekar, A. (2012). “Turistlerin Gelir Düzeylerine Göre Destinasyondaki Gastronomi Turizmi Etkinliklerine Katılımları”, 2. Kırsal Turizm Sempozyumu, Aksaray.
  • Kivela, J.J., Crotts, J.C., (2005). Gastronomy Tourism, Journal of Culinary Science & Technology, 4 (2-3), 39-55. Kültür ve Turizm Bakanlığı Resmi İnternet Sitesi, http://goo.gl/uyr66M, Erişim Tarihi: 12.06.2013.
  • Lopez-Guzman, T. ve Sanchez_Canizares, S. (2012). Gastronomy, Tourism and Destination Differentiation: A Case Study in Spain. Review of Economics & Finance, 1, 63-72.
  • Okumuş, B., Okumuş, F. ve McKercher, B. (2005). Incorporatin Local and International Cuisines in The Marketing of Tourism Destinations: The Cases of Hong Kong and Turkey. Tourism Management 28, 253–261.
  • Özedincik, S. (2007). Gürs: Gastronomi turizmiyle milyonlarca Euro kazanırız, Sabah Gazetesi, Erişim Tarihi: 05.06.2010.
  • Pullphothong L., Sopha, C. (2013). Gastronomic Tourism in Ayutthaya, Thailand. Proceedings of the International Conference on Tourism, Transport, and Logistics, 1416 February, France. (http://icttl.net/var/materials/pdf/Conferences/ICTTL%20 2013.pdf. Erişim tarihi: 12.02.2015).
  • Rand, G.E., Heath, E., (2006). Towards a Framework for Food Tourism as an Element of Destination Marketing, Current Issues in Tourism, Department Consumer Science, University of Pretoria, South Africa b Department of Tourism Management, University of Pretoria, South Africa.
  • Sekaran, U., (2000). Research Methods for Business: A Skill-Building Approach, 4.Baskı. New York, NY: John Wiley and Sons, Inc.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Egem Zağralı This is me

Atilla Akbaba

Publication Date July 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Zağralı, E., & Akbaba, A. (2015). Local cuisines as a factor in tourist destination choice: A study on the perceptions of tourists visiting İzmir Peninsula. Journal of Tourism Theory and Research, 1(2), 97-106. https://doi.org/10.24288/jttr.202827