Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’de Güreş İle İlgili Yayınlanan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: Bir İçerik Analizi

Year 2021, Volume: 4 Issue: 2, 52 - 65, 31.12.2021

Abstract

Araştırmanın amacı güreşle ilgili 2011-2020 yılları arasında yayınlanan lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Çalışma, nitel araştırmalardan doküman incelemesi yöntemiyle yapılmıştır. YÖK Ulusal Tez Merkezi’nde yer alan 132 yüksek lisans ve 37 doktora olmak üzere toplam 169 tez çalışmaya dâhil edilmiştir. Bu tezler türü, enstitüsü, danışman unvanı, sayfa sayısı, yılı, yazar cinsiyeti, yazım dili, konusu, araştırma türü, örneklem büyüklüğü, ana teması ve örneklem özellikleri bakımından incelenmiştir. Verilerin analizinde SPSS 23 Paket Programı kullanılmıştır. Sonuç olarak, güreş ile ilgili alakalı tezler daha çok yüksek lisans düzeyinde, sağlık bilimleri enstitülerince geçekleştirildiği, erkek yazarların çoğunlukta olduğu ve 2018-2019 yıllarında yoğunluklu olarak gerçekleştirildiği görülmüştür. Tezlerde daha çok nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı, en fazla yararlanılan örneklem sayısının 11-30 aralığında olduğu, çalışmaların aktif veya milli takım sporcuları üzerinde yürütüldüğü ve daha çok psiko-sosyal alanlarda yapıldığı ve sporcu yetiştirmeye yönelik olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Akyol, B., ve Yavuzkurt, T. (2016). Türkiye’de lisansüstü tezlerde eğitim denetimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(2), 908-926.
  • Alemdağ, S. (2018). Spor bilimleri alanıyla ilgili bilimsel dergilerde yayınlanan makalelerin incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 24-31.
  • Atılgan, D. (2005). Bilginin organizasyonunda ulusal dizinlerin önemi ve atıf sistemi üzerine düşünceler. Sosyal Bilimlerde Süreli yayınlar ve Bilgi Teknolojileri Sempozyumu bildiriler kitabı içinde. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Biricik, Y. S. (2020). Türkiye’de spor yönetimi disiplininde yapılmış olan tezlerin içerik analizi. Ekev Akademi Dergisi, 24(81), 523–538.
  • Blanca-Torres, J. C., Ortega, E., Nikolaidis, P. T., & Torres-Luque, G. (2020). Bibliometric analysis of scientific production in badminton. Journal of Human Sport and Exercise, 15(2), 267-282.
  • Büyükergün, A. (2020). 1990-2018 yılları arası Türkiye’ de tenis branşında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 4(1), 20-29.
  • Doğar, Y., Akarsu, M., ve Sert, T. (2021). Türkiye’de badminton sporuyla ilgili yayınlanan bilimsel makale ve tezlerin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 1–14.
  • Elmas, S., Açıkgöz, S., ve Aşçı, F. (2018). Sporda sosyal alanlarda yapılan lisansüstü tezlerde araştırma paradigmalarının incelenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 29(2), 53-66.
  • Fazlıoğulları, O., ve Kurul, N. (2013). Türkiye’deki eğitim bilimleri doktora tezlerinin karakteristikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(24), 43-75.
  • Korucu, A., ve Biçer, H. (2019). Mobil Öğrenme: 2010-2017 çalışmalarına yönelik bir içerik analizi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 32-43. Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage. Özenç, E., ve Özenç, M. (2013). Türkiye’ de üstün yetenekli öğrencilerle ilgili yapılan lisansüstü eğitim tezlerinin çok boyutlu olarak incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 171(171), 13-28.
  • Palazon, M. A., Ortega, E., & Garcia-Angulo, A. (2015). Bibliometric analysis of scientific production in futsal. Sport Tk-Revista Euroamericana De Ciencias Del Deporte, 4(2), 19–23.
  • Prieto, J., Sampaio, J., & Gómez, M. A. (2015). A bibliometric review of the scientific production in handball. Cuadernos de Psicologica Del Deporte, 15(3), 145–154.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye’de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve öneriler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 34(1), 125-137.
  • Villarejo, D., Palao, J. M., & Ortega, E. (2010). La producción científica en rugby union entre 1998-2007. E-Balonmano. Com: Revista de Ciencias Del Deporte, 6(3), 155–161.
  • Yalçınkaya, Y., ve Özkan, H. (2012). 2000-2011 yılları arasında eğitim fakülteleri dergilerinde yayımlanan matematik öğretimi alternatif yöntemleri ile ilgili makalelerin içerik analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 31-45.
  • Yavuz, S., ve Yavuz, G. (2017). Fen eğitiminde proje tabanlı öğretimle ilgili tezlerin içerik analizi: Türkiye örneği (2002-2014). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(43), 255-282.

Examination of Postgraduate Theses Published on Wrestling in Turkey: A Content Analysis

Year 2021, Volume: 4 Issue: 2, 52 - 65, 31.12.2021

Abstract

The aim of the research is to examine the published postgraduate theses on wrestling between 2011-2020. The study was conducted with the document analysis method from qualitative research. A total of 169 theses, 132 master's and 37 doctoral dissertations, in YOK National Thesis Center were included in the study. These theses were examined in terms of type, institute, title of advisor, pages number, year, author gender, writing language, subject, research type, sample size, main theme and sample characteristics. SPSS 23 Package Program was used in the data analysis. As a result, it was seen that the theses related to wrestling were mostly carried out at the master’s level, by health sciences institutes, male authors were in the majority, and were carried out intensively between 2018-2019. It was concluded that quantitative research methods are used mostly in the theses, the samples number used the most is in the range of 11-30, the studies are carried out on active or national team athletes, they were mostly conducted in psycho-social fields, and they weren’t intended to train athletes.

References

  • Akyol, B., ve Yavuzkurt, T. (2016). Türkiye’de lisansüstü tezlerde eğitim denetimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(2), 908-926.
  • Alemdağ, S. (2018). Spor bilimleri alanıyla ilgili bilimsel dergilerde yayınlanan makalelerin incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 24-31.
  • Atılgan, D. (2005). Bilginin organizasyonunda ulusal dizinlerin önemi ve atıf sistemi üzerine düşünceler. Sosyal Bilimlerde Süreli yayınlar ve Bilgi Teknolojileri Sempozyumu bildiriler kitabı içinde. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Biricik, Y. S. (2020). Türkiye’de spor yönetimi disiplininde yapılmış olan tezlerin içerik analizi. Ekev Akademi Dergisi, 24(81), 523–538.
  • Blanca-Torres, J. C., Ortega, E., Nikolaidis, P. T., & Torres-Luque, G. (2020). Bibliometric analysis of scientific production in badminton. Journal of Human Sport and Exercise, 15(2), 267-282.
  • Büyükergün, A. (2020). 1990-2018 yılları arası Türkiye’ de tenis branşında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 4(1), 20-29.
  • Doğar, Y., Akarsu, M., ve Sert, T. (2021). Türkiye’de badminton sporuyla ilgili yayınlanan bilimsel makale ve tezlerin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 1–14.
  • Elmas, S., Açıkgöz, S., ve Aşçı, F. (2018). Sporda sosyal alanlarda yapılan lisansüstü tezlerde araştırma paradigmalarının incelenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 29(2), 53-66.
  • Fazlıoğulları, O., ve Kurul, N. (2013). Türkiye’deki eğitim bilimleri doktora tezlerinin karakteristikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(24), 43-75.
  • Korucu, A., ve Biçer, H. (2019). Mobil Öğrenme: 2010-2017 çalışmalarına yönelik bir içerik analizi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 32-43. Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage. Özenç, E., ve Özenç, M. (2013). Türkiye’ de üstün yetenekli öğrencilerle ilgili yapılan lisansüstü eğitim tezlerinin çok boyutlu olarak incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 171(171), 13-28.
  • Palazon, M. A., Ortega, E., & Garcia-Angulo, A. (2015). Bibliometric analysis of scientific production in futsal. Sport Tk-Revista Euroamericana De Ciencias Del Deporte, 4(2), 19–23.
  • Prieto, J., Sampaio, J., & Gómez, M. A. (2015). A bibliometric review of the scientific production in handball. Cuadernos de Psicologica Del Deporte, 15(3), 145–154.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye’de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve öneriler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 34(1), 125-137.
  • Villarejo, D., Palao, J. M., & Ortega, E. (2010). La producción científica en rugby union entre 1998-2007. E-Balonmano. Com: Revista de Ciencias Del Deporte, 6(3), 155–161.
  • Yalçınkaya, Y., ve Özkan, H. (2012). 2000-2011 yılları arasında eğitim fakülteleri dergilerinde yayımlanan matematik öğretimi alternatif yöntemleri ile ilgili makalelerin içerik analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 31-45.
  • Yavuz, S., ve Yavuz, G. (2017). Fen eğitiminde proje tabanlı öğretimle ilgili tezlerin içerik analizi: Türkiye örneği (2002-2014). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(43), 255-282.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Articles
Authors

Yahya Doğar 0000-0002-1068-2266

Talha Sert 0000-0002-2409-9119

Mehmet Akarsu 0000-0002-8149-801X

Publication Date December 31, 2021
Submission Date December 6, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Doğar, Y., Sert, T., & Akarsu, M. (2021). Türkiye’de Güreş İle İlgili Yayınlanan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: Bir İçerik Analizi. Journal of Global Sport and Education Research, 4(2), 52-65.

18798      18709 1879918800                           percent_0

18711 Journal of Global Sport and Education Research (JOGSER) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.