Bu
bağlamda çizgi filmlerin 2. sınıf “hayvanlar” konusunun öğretiminde
kullanılmasının ingilizce dersi akademik başarısı, ingilizce dersine karşı
tutum üzerindeki etkisinin incelemesi amaçlanmıştır. Araştırma örneklemi
Giresun ilinde bulunan bir ilkokulda farklı 2 şubede öğrenim gören 19 öğrenci
oluşturmuştur. Araştırmada deney ve kontrol gruplu yarı deneysel desen
kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma
hesaplamalarının yanı sıra “Shapiro-Wilks Testi”, “Wilcoxon Testi” ve “Mann
Whitney U Testi” kullanılmıştır. Araştırma ile çizgi filmlerin ve geleneksel
yaklaşımın ingilizce dersi akademik başarısını anlamlı bir şekilde arttırdığı
sonucuna ulaşılmıştır. Buna ek olarak çizgi filmlerin akademik başarıyı
arttırmada geleneksel yaklaşıma göre anlamlı fark bulunamamıştır. Çizgi filmler
ise ingilizce dersine karşı tutum üzerinde olumlu yönde anlamlı bir etkiye
sahip olmamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2019 |
Acceptance Date | May 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |